Relacja 2019 - CDO Forum: All About Data
Agenda konferencji CDO Forum – 5 czerwca 2019
08.30 - 09.00
09.00 - 09.10
Otwarcie konferencji i powitanie uczestników
Evention
Członek Komisji Rewizyjnej DAMA Poland Chapter
9.10 – 9.55
Put your data to work! Why Master Data is the foundation of Digital Transformation*
Master data is the most important data your company has. Its management is vital to building a strong foundation for integration, analysis, execution, and overall business value. As a CDO you face The Fourth Industrial Revolution’s convergence of megatrends around Customer 360, AI, Big Data, programmatic marketing, ABM, and globalization. To survive these unrelenting business pressures, it’s more critical, and strategic, than ever to “put your data to work!”:
- Macro trends that support the macro need
- 3 Phases of Digital Transformation
- 4Cs of master data every business person should understand
- 5 Pillars of data governance
- 8 ‘Ates of Putting Data to Work
- Linking Master Data to the Future of your Enterprise
MetaMeta Consulting
9.55 - 10.15
Dane w ogniu fuzji
BNP Paribas Bank Polska rozwija się w toku kolejnych fuzji. Łączenie organizacji to ogromne wyzwanie po stronie integracji posiadanych zasobów, w szczególności danych. Bardzo wiele zależy tutaj od strategii działania, stylu przywództwa i docelowej organizacji. Tym zagadnieniom poświęcimy naszą rozmowę:
- jak przy łączeniu organizacji biznesowych zwiększać wartość zasobu biznesowego, jaki stanowią dane
- co buduje wartość danych
- jakie formy organizacyjne sprzyjają nadaniu danym właściwego miejsca w organizacji
Rozmowę poprowadzi Przemysław Gamdzyk, CEO & Meeting Designer, CSO Council/Evention
BNP Paribas Bank Polska
10.15 - 10.45
Holistyczna platforma zarządzania informacją
Koncepcja i wdrożenie platformy pozwalającej na automatyczną inwentaryzacja zasobów informacyjnych banku (również w kontekście RODO), uwzględniającą fizyczne i biznesowe przepływy danych, integrację wielu różnych technologii po stronie baz, interfejsów oraz repozytoriów pojęć biznesowych i modeli danych. Praktyczne doświadczenia z wdrażania projektu platformy, pozwalającej m.in. na zmapowanie logiki systemu centralnego banku, zarządzanie jakością danych oraz umożliwiającej bardzo szybki rozwój obszarów biznesowych organizacji w oparciu o metadane (tzw. metadata driven development).
Bank Pekao
10.45 - 11.10
Przerwa kawowa
11.10 - 11.30
Czy wiesz ilu masz klientów?
- Dane o klientach i interakcjach z nimi są najcenniejszym zasobem jakie posiadają organizacje. Mimo to wiele firm ma problem z odpowiedzią na tak podstawowe pytanie jak: – Ilu klientów tak naprawdę mamy?
- Jak powinien wyglądać proces integracji, oczyszczenia, wzbogacenia i konsolidacji danych klientów, aby odpowiedzieć na powyższe „proste” pytanie?
- Dlaczego bez dobrej identyfikacji klienta znacznie utrudniona jest realizacja procesów sprzedażowych, marketingowych, obsługi klienta, zarządzania ryzykiem czy wykrywania nadużyć?
- Jak posiadanie dobrze zbudowanej bazy klientów i ich zgód marketingowych wpływa na realizację wymagań jakie stawia przed firmami rozporządzenie RODO?
Britenet
11.30 - 11.50
Jakość danych w AI - podstawowe wymiary a „algorytmiczne uprzedzenie"
“If Your Data Is Bad, Your Machine Learning Tools Are Useless” – to tytuł artykułu Thomasa Redmana, opublikowanego w Harvard Business Review. Tylko czym są dobre dane w kontekście Sztucznej Inteligencji? Czy architekci rozwiązań AI mogą skorzystać z dorobku jej “starszego kuzyna”, jakim jest Jakość Danych? Czy podstawowe wymiary są wystarczające w tym kontekście?
Promity
Promity
11.50 - 12.15
Strategiczna rola danych w grupie kapitałowej i procesach transformacji
Grupa Neuca
12.15 - 12.35
Dane nieosobowe i kontekst regulacji europejskich dotyczących danych
Urząd Ochrony Danych Osobowych
12.35 - 12.45
Przerwa techniczna
12.45 - 13.30
Pierwsza runda dyskusji roundtables
Równoległe dyskusje roundtables to element konferencji angażujący wszystkich uczestników. Ta sesja ma kilka celów. Po pierwsze, bezpośrednią wymianę opinii i doświadczeń w ramach konkretnego zagadnienia, interesującego daną grupę uczestników. Po drugie – możliwość spotkania i rozmowy z prowadzącym dane roundtable – wybraliśmy bowiem do ich prowadzenia osoby o dużej wiedzy i doświadczeniu. Sesja roundtables to bardzo szerokie spektrum tematów i bogate grono wybitnych osobowości ze świata cybersecurity w roli prowadzących – tak, aby każdy uczestnik konferencji mógł znaleźć interesującą go najbardziej dyskusję i poznać w ten sposób innych uczestników zainteresowanych tą samą tematyką.
1. Does really MDM projects have positive ROI?**
Czy łatwo jest wyliczyć zwrot z inwestycji w projekty Master Data Management? Czy w ogóle jest to wskazane i warto to robić? Dlaczego tak wielu ekspertów ma wątpliwości dotyczące sensowności realizacji projektów MDM?
MetaMeta Consulting
2. Współpraca zespołów data science z zespołami digital
Najnowsze globalne badanie CDO przeprowadzone przez Gartnera pokazuje, że 36% CDO twierdzi, że to kultura organizacji jest najbardziej krytycznym czynnikiem sukcesu zespołów zajmujących się danymi i analityką. Na drugim miejscu jako krytyczny czynnik sukcesu CDO wymieniają zaawansowane umiejętności analityczne. I to umiejętności analityczne różnych osób w organizacji, bo umożliwia to bardziej efektywną współpracę.
W jaki sposób rozwój marketingu cyfrowego wpłynął na ilość i jakość posiadanych przez firmy danych i na pracę zespołów data science? Czy i jak firmy są w stanie łączyć dane z różnych systemów wykorzystywanych przez zespoły digital i budować „single view of the customer”? Czy rozwiązania typu Customer Data Platform czy Data Management Platform są rozważane lub stosowane w Państwa firmach? Jak oceniacie współpracę między zespołami digital i zespołami data science? Co działa, co nie działa? Jak można lepiej ułożyć współpracę? Jaką rolę w polepszeniu tej współpracy odgrywa kultura organizacyjna, jasno określone, spójnie rozumiane KPI, wsparcie Zarządu, a jaką szkolenia (np. rozwijające umiejętności analityczne czy rozumienie specyfiki narzędzi digitalowych) lub wspólne wypracowywanie rozwiązań?
Oriflame
3. Agile w świecie Big Data – zwinne wytwarzanie modeli analitycznych a zarządzanie danymi w organizacji.
Czy w świecie prawnych i organizacyjnych ograniczeń możliwe jest zwinne wytwarzanie modeli analitycznych? Jak pogodzić potrzebę dostępu do danych w celu ich eksploracji z wymaganiami security i compliance? Czy zespoły Data Science powinny być angażowane w procesy zarządzania danymi, czy funkcjonować w wyizolowanym środowisku dla większej elastyczności?
3Soft
4. Artificial Intelligence + Data Governance = Artificial Intelligence Governance
Czy Sztuczna Inteligencja bez Data Governance może mieć coś wspólnego z inteligencją ? W ramach round table przedyskutujemy jak DG może wspomóc AI. Zastanowimy się gdzie w danych czychają pułapki, które skutecznie umniejszają wartość zastosowań Machine Learning, doprowadzając do algorytmicznego uprzedzenia, które zdefiniujemy podczas dyskusji.
Wspólnymi siłami wypracujmy koncepcje holistycznego podejścia do Data Integration, Data Quality i Data Governance, które w kontekście Sztucznej Inteligencji jest jeszcze większym wyzwaniem niż dotychczas.
Promity
Promity
5. Blockchain dla CDO
BuildingBlocks Social Enterprise
6. Excel, motyka czy armata – rola narzędzi informatycznych przy wdrażaniu modelu Data Governance
Jakie klasy narzędzi informatycznych wykorzystywane są we wdrożeniach DG? Czy wdrażanie modelu DG w oparciu wyłącznie o MS Office ma sens? Na którym etapie projektu warto zacząć stosować bardziej dojrzałe rozwiązania? W czym narzędzia mogą pomóc, a gdzie przeszkadzają? Jak zbudować Business Case dla narzędzi DG?
ValueTank
7. Jak zautomatyzować zarządzanie informacją w dużej organizacji?
Dlaczego inwentaryzować zasoby informacyjne organizacji? – żeby czymś zarządzać, musimy wiedzieć, że to istnieje. Czy ponieść koszty na zautomatyzowanie procesu zarządzania informacją? Rola technologii. Kto jest głównym użytkownikiem i odbiorcą platformy zarządzania informacją? Wszyscy! Jakie zyski niesie ze sobą zautomatyzowana platforma do zarządzania informacją?
Bank Pekao
13.30 - 14.15
Obiad
14.15 - 14.35
Wdrażanie Data Management i Data Governance w organizacji – z notatnika praktyka
Zdefiniowanie business case. Jak pozyskać sponsora biznesowego (wybór metody i wyzwania przy „sprzedaży” pomysłu). Przygotowanie organizacji do metamorfozy kulturowej za przyczyną danych. Zarządzanie powstałą zmianą i wdrażanie jej w organizacji.
TVN Grupa Discovery
14.35 - 14.55
Pryncypia danych – przeszłość czy przyszłość Data Governance
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
14.55 - 15.15
Studium przypadku z branży retail – biznesowe pożytki z integracji danych
Skuteczne połącznie zintegrowanych danych, AI oraz rozwiązań Digital Signage w podejmowaniu efektywnych decyzji biznesowych.
Samsung Electronics Polska
PHZ Baltona
15.15 - 15.35
Data Lineage oraz Governance Danych
Data lineage w organizacji:
- Czym jest data lineage? Jakie są powiązania z innymi pokrewnymi tematami w Data Governance? Jakie kroki powinny zostać podjęte w celu otrzymania kompleksowej informacji?
- Jak dobry data lineage może pomóc w odpowiednim Data Governance?
- Krótka prezentacja koncepcji wykorzystania Data Lineage w praktyce „The bigger picture”.
Santander Bank Polska
15.35 - 15.45
Przerwa techniczna
15:45 - 16:30
Druga runda dyskusji roundtables
1. Data lineage czyli o przepływach danych
Jaki data lineage jest naszej organizacji potrzebny? Czy jest to narzędzie tylko dla IT? Czy przy planowaniu wdrożenia należy rozróżnić warstwę techniczną i biznesową data lineage? Na jakim poziomie szczegółowości możliwe jest narysowanie mapy przepływu danych w dużej organizacji? Czy możliwe jest wykonanie tej pracy bez wdrożenia narzędzi DG?
Alior Bank
2. Odpowiedzialność za dane
Kto w firmie powinien odpowiadać za dane (ich jakość, spójność, aktualność, ład w danych, bezpieczeństwo, rozwój, itd)? Czy to powinno być skupione w jednym rękach czy zdecentralizowane? Jeśli scentralizowane to w jaki sposób? Jeśli rozproszone to jak uniknąć rozmywania odpowiedzialności i „rozjeżdżania” się zasobów danych w firmie?
Polpharma
3. Co odróżnia organizację, o której można powiedzieć, ze jest prawdziwie „data driven company”, od takiej, która tylko tak mówi?
Co oznacza “data-driven company”? Kiedy opłaca się oprzeć organizację o dane? Kogo w organizacji należy przekonać do podejścia data-driven? Kiedy jest utrzymywana fikcja podejścia data-driven?
iTaxi
4. Współpraca zespołów data science z zespołami digital/e-marketingowymi
Obszary prostej i zaawansowanej analityki na danych i szeroko rozumianego digital’u przenikają się i wzajemnie sobie służą. Przy stoliku poruszymy kwestie dotyczące aspektów technicznych, organizacyjnych i zależności między tymi tematami.
Zdefiniujmy pojęcia i określmy cele obszarów: digital i analityka: Jak te pojęcia rozumiane są w Państwa firmach? Jakie cele są im stawiane? Jakie są zależności, w jaki sposób obszary analityki i data governance mogą wspierać cele kampanii digitalowych? Możliwości. Praktyczne doświadczenia i kierunki wynikające z porządku w danych i Data Governance: analityki zaawansowanej oraz trendów adTechowych i marTechowych. Aspekty organizacyjne: W jaki sposób prowadzić projekty? Jaka struktura najlepiej odpowiada celom biznesowym stawianym tym obszarom?
5. (re)wdrożenie Data Governance w Eurobanku
Jak określić cele i zakres Data Governance tak, żeby management chciał posłuchać o jego wdrożeniu? Jak wdrożyć DG szybko, lekko i przyjemnie bez utrudniania życia biznesowi? Jakie są najlepsze sposoby na utrzymanie zainteresowanie Data Governance’m w organizacji, aby po sukcesie pierwszego etapu nie wrócić do dawnych nawyków?
6. Rozumienie zaawansowanej analityki – jak mówić, żeby biznes to rozumiał?
Jak biznes chce, żeby do niego mówiono? Jakie najczęściej uwagi zgłasza biznes? Z jakimi tematami najtrudniej dotrzeć do biznesu? – czy nie brakuje wspólnego celu? Jakie możemy zastosować strategie komunikacji? Czy biznes musi znać szczegóły?
MetLife
7. Dane, ich analiza i business insights – jakich narzędzi, możliwości i pomysłów od ekspertów od danych oczekują użytkownicy biznesowi
System zindywidualizowanych raportów czy może dopasowana pod odbiorcę warstwa danych – co daje większe możliwości i satysfakcję użytkownika biznesowego? Co jest potrzebne, żeby użytkownik biznesowy efektywnie korzystał z dostępnych struktur danych, a nie odczuwał potrzeby budowania własnych, alternatywnych rozwiązań bazodanowych? Co to znaczy kultura danych? Jak efektywnie wymieniać się wiedzą w dużej organizacji, dbać o metadane?
Santander Bank Polska
16.30 - 16.45
Podsumowanie i zakończenie konferencji
Evention
Spotkanie DAMA Poland Chapter***
17.00 - 17.10
Powitanie uczestników
Członek Komisji Rewizyjnej DAMA Poland Chapter
17.10 - 17.30
Czym jest DAMA i dlaczego warto należeć do organizacji?
Prezentacja działalności DAMA International. Skala działania i rola lokalnych Chapterów. Szkolenia i ceryfikacja. Jak DAMA może pomóc w rozwoju zawodowym.
DAMA International
17.30 - 17.50
Plany i cele działalności DAMA Poland Chapter
17.50 - 18.00
Przerwa
18.00 - 19.00
Zebranie Walne DAMA Poland Chapter
*Wystąpienie odbędzie się w języku angielskim – organizatorzy nie przewidują tłumaczenia
**Roundtable będzie prowadzone w języku angielskim
*** Spotkanie DAMA Poland Chapter jest otwarte zarówno dla uczestników konferencji jak i pozostałych zainteresowanych osób
Gość specjalny
Rada Programowa
Grzegorz Klima
Commerzbank AG SA Oddział w Polsce
Prof. Andrzej Sobczak
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Prelegenci
Prof. Andrzej Sobczak
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
ORGANIZATOR
Evention
Evention to spółka specjalizująca się w podnoszeniu wartości spotkań biznesowych. W Evention wydarzenia biznesowe traktujemy jako integralny i trudny do zastąpienia element budowania relacji i poprawy efektywności tych relacji pomiędzy firmami i tworzącymi je ludźmi.
Trzonem działalności spółki są spotkania realizowane w formule ‚custom event’, w których kluczową rolę odgrywa zaangażowanie uczestników w całym procesie przygotowania wydarzenia. Szukamy innowacyjnych form realizacji spotkań, tak by odpowiadało to obecnym aspiracjom, oczekiwaniom i potrzebom menedżerów.
WSPÓŁORGANIZATOR
DAMA Poland
Stowarzyszenie DAMA Poland to organizacja zrzeszająca profesjonalistów zajmujących się danymi.
Działamy w ramach organizacji DAMA International – The Global Data Management Community – międzynarodowej organizacji posiadającej swoje autoryzowane przedstawicielstwa w wielu krajach na świecie. Skupiamy osoby, które chcą działać na rzecz promowania wiedzy, wymiany doświadczeń, jak również promowania wysokich profesjonalnych standardów w obszarach związanych z wykorzystywaniem, przetwarzaniem i ochronią danych oraz informacji.
PARTNER GENERALNY
Ab Initio
Ab Initio Software is the top supplier of enterprise data and metadata management software. Numerous leading global corporations use the Ab Initio software for the development of enterprise mission-critical applications with unmatched performance and full scalability. The apps encompass the full spectrum of data processing tasks – from the real-time operating systems to batch processing analytical systems, from data warehouses to transactional systems. Core to Ab Initio is a simple idea that everything should be graphical. Applications should be graphical. Rules should be graphical. Orchestration, metadata, data management, and so on – no matter how big or complex, all should be graphical. With this in mind, we think that our experience supporting the mass scale and data volume, combined with our proven Hadoop capabilities, forms the basis of your needs today and in the future.PARTNERZY MERYTORYCZNI
Britenet
Britenet to profesjonalny software house oraz partner biznesowy, który zajmuje się leasingiem ekspertów IT. Działamy od 2006 roku i zatrudniamy obecnie ponad 500 specjalistów. Czterokrotnie zostaliśmy wybrani Najlepszym Miejscem Pracy IT w Polsce w badaniach AudIT Computerworld – TNS. Dzięki naszym usługom firmy nie muszą martwić się o prawidłowe funkcjonowanie systemów IT. Wprowadziliśmy na rynek nowatorski produkt do gromadzenia i korekty danych o klientach z różnych baz. Nazwaliśmy go Centralną Bazą Klientów.Promity
Promity jest firmą doradczo-informatyczną, działającą od 2009 roku. Naszą misją jest wspieranie firm w osiąganiu sukcesów biznesowych przy pomocy rozwiązań informatycznych z zakresu: 1. Promity Data Services – usługi w obszarze Business Intelligence oraz Big Data z wykorzystaniem algorytmów uczenia maszynowego. 2. Promity Software – dedykowane aplikacje dla biznesu, obejmujące m.in. rozwiązania wspierające działanie organizacji IT, monitorowanie obiektów, analitykę finansową oraz obsługę i zarządzanie urządzeniami w obrębie rozwiązań klasy IoT. 3. Promity Consulting – wspiera przeprowadzanie istotnych zmian organizacyjnych, w tym optymalizację kosztów ze szczególnym uwzględnieniem środowiska IT i realizowanego portfela projektów, zarządzanie dostawcami oraz rozwój kompetencyjny i procesowy organizacji w obszarach Architektury Korporacyjnej, Agile i DevOps. 4. Promity Akademia – świadczy usługi szkoleniowe z obszaru zarządzania i technologii informatycznych. Promity jest Złotym Partnerem firmy Talend, jednego ze światowych liderów w obszarze przetwarzania i analityki danych. Jesteśmy także partnerem firm VersionOne (lider narzędzi Agile) oraz Sparx Systems. Jako jedna z pierwszych organizacji w Polsce zostaliśmy członkiem forum ArchiMate® w The Open Group. Szczególnymi obszarami naszych zainteresowań i kompetencji są rozwiązania wykorzystujące techniki sztucznej inteligencji (Machine Learning/Deep Learning) oraz z zakresu Zrobotyzowanej Automatyzacji Procesów. W ujęciu branżowym nasze największe projekty dotyczyły lub dotyczą sektora finansów publicznych, sektora bankowo-ubezpieczeniowego, sektora handlu detalicznego oraz branży medycznej. Realizujemy także działalność w zakresie badań i rozwoju (B+R). Są to zarówno prace własne (wewnętrzne), jak i zlecane przez naszych Klientów.MECENASI
3Soft
3Soft helps companies in implementing the Data-Driven Business approach by offering solutions in the field of Artificial Intelligence, Data Management and Business Automation. For over 15 years, we have been supporting the largest enterprises in gaining and maintaining a competitive advantage through the use of dedicated IT systems. Our IT platforms allow collecting, processing and analyzing data at scale. Thanks to the knowledge, experience and passion of our 80-person team, we implement technologically advanced business projects, extracting business value from big datasets. We specialize in providing solutions for clients from the financial and retail sectors. Our success is based on listening to our clients’ needs, following mega trends, seeking continuous development and using cutting-edge technologies. This allows us to maintain the position of a leader in the industry. We believe in the business potential of data!Cloudera
At Cloudera, we believe data can make what is impossible today possible tomorrow. We empower people to transform data anywhere into trusted enterprise AI so they can reduce costs and risks, increase productivity, and accelerate business performance. Our open data lakehouse enables secure data management and portable cloud-native data analytics, helping organizations manage and analyze data of all types on any cloud, public or private. With as much data under management as the hyperscalers, we’re the preferred data partner for the top companies in almost every industry. Cloudera has guided the world on the value and future of data and continues to lead a vibrant ecosystem powered by the relentless innovation of the open-source community. Learn more at Cloudera.com.
ValueTank
ValueTank jest firmą specjalizującą się w obszarachzarządzania informacją (Data Governance) oraz zarządzania projektami (Project Portfolio Management).
Naszą ofertę, obejmującą usługi doradcze, nowoczesne narzędzia i szkolenia, kierujemy do przedsiębiorstw komercyjnych i sektora publicznego.
W zakresie zarządzania informacją pomogliśmy już m.in. firmom takim, jak mBank, Bank Credit-Agricole Polska, Grupa AXA Polska, TVN S.A., Bank BGŻ BNP Paribas, Mercedes-Benz Polska, Urząd M. St. Warszawa, ORANGE Polska, Stallergenes Greer France, BGK Bank Gospodarstwa Krajowego.
Jesteśmy Partnerem Collibra, globalnego lidera systemów klasy Metadata Management. Oferujemy w tym zakresie również własne rozwiązanie CDO.tools.
PATRONAT
Instytut Rachunkowości Zarządczej CIMA
Założony w 1919 r. Chartered Institute of Management Accountants (Instytut Rachunkowości Zarządczej CIMA) jest czołową i jednocześnie największą światową organizacją zrzeszającą specjalistów z dziedziny rachunkowości zarządczej. CIMA zrzesza ponad 232 000 członków i studentów ze 184 krajów, którzy zajmują kluczowe stanowiska w świecie biznesu. Członkowie i studenci CIMA pracują w przemyśle, handlu, sektorze publicznym i organizacjach non-profit. CIMA ściśle współpracuje z pracodawcami i sponsoruje nowatorskie badania, nieustannie aktualizując swoją ofertę kwalifikacji profesjonalnych i ustawicznego kształcenia zawodowego oraz ustanawiane przez siebie wymogi doświadczenia zawodowego. Dzięki temu Instytut pozostaje najchętniej wybieranym przez pracodawców dostawcą usług edukacyjnych wspierających rekrutację liderów biznesu wykształconych w zakresie finansów liderów biznesu. Profesjonalizm i etyka to wartości leżące u podstaw działalności CIMA, a każdy członek i słuchacz Instytutu zobowiązany jest do przestrzegania niezawodnych standardów. Taki model działania łączy uczciwość, wiedzę i doświadczenie z przemyślaną wizją rozwoju.Ośrodek Przetwarzania Informacji – Państwowy Instytut Badawczy
Ośrodek Przetwarzania Informacji – Państwowy Instytut Badawczy to interdyscyplinarny instytut naukowy i lider w przetwarzaniu informacji o polskiej nauce. Głównym zadaniem instytutu jest ułatwianie szybkiego dostępu do aktualnej oraz kompleksowej informacji o polskiej nauce – to tu gromadzone są, analizowane i tworzone informacje o sektorze badań i rozwoju, o polskich naukowcach, projektach naukowych i aparaturze badawczej. Raporty tworzone na podstawie tych danych mają wpływ na kształtowanie polskiej polityki naukowej. Pracownicy OPI PIB tworzą inteligentne systemy informatyczne dla sektora publicznego oraz o zastosowaniu komercyjnym, prowadzą liczne prace badawcze, analizują działalność polskiego sektora badań i rozwoju oraz szerzej – świata nauki, a także badają, w jaki sposób nowe media kształtują społeczeństwo i wpływają na biznes i jak rozwija się sztuczna inteligencja. OPI PIB jest jednostką nadzorowaną przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.PATRONAT MEDIALNY
ArchitekturaKorporacyjna.pl
Serwis ArchitekturaKorporacyjna.pl jest niekomercyjną inicjatywą, która ma na celu upowszechnianie koncepcji architektury korporacyjnej wśród polskich organizacji – zarówno firm jak i instytucji sektora publicznego. Pierwsza wersja serwisu powstała w sierpniu 2008 r. Po ponad trzech latach jej funkcjonowania – w grudniu 2011 r. przygotowana została jego nowa odsłona. Od lutego 2013 roku za rozwój serwisu odpowiada Ośrodek Studiów nad Cyfrowym Państwem. Redaktorem serwisu jest Prof. dr hab. Andrzej Sobczak – kierownik Zakładu Zarządzania Informatyką w Instytucie Informatyki i Gospodarki Cyfrowej Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz dyrektor Ośrodka Studiów nad Cyfrowym Państwem.Controlling i Rachunkowość Zarządcza
Miesięcznik „Controlling i Rachunkowość Zarządcza” to praktyczna wiedza, porady i opinie najwybitniejszych ekspertów w kraju, wzorcowe rozwiązania do zastosowania w praktyce. To czasopismo podejmujące w sposób kompleksowy i uporządkowany problematykę controllingu, rachunkowości zarządczej, budżetowania, w tym: system controllingu i budżetowania, procedury controllingowe, rozwiązania informatyczne wspierające controlling, ale też kwestie podatkowe, prawne, księgowe oraz międzynarodowe standardy rachunkowości. Informacji zarządczej w przedsiębiorstwie Organizacji systemu informacji zarządczej w jednostce Celach informacji zarządczej ITIL – Information Technology Infrastructure Library jako kodeksie postępowania w firmach branży IT Funkcjach czyli jak zmodyfikować pozyskiwane dane przy użyciu języka SQL Controlling i Rachunkowość Zarządcza gwarantuje właściwe ulokowanie zasobów przedsiębiorstwa oraz stanowi doskonałe źródło wiedzy o tym, jak inni praktycy rozwiązują swoje bieżące problemy.Enterprise Software Review
Enterprise Software Review to forum wymiany fachowej wiedzy i doświadczeń na temat wykorzystania informatyki w dużych organizacjach. Stawia sobie za cel problemowe podejście do prezentowanych zagadnień i dostarczanie treści, które pomagają w rozwiązywaniu konkretnych spraw związanych z zastosowaniem nowych technologii. To serwis skierowany do menedżerów i ekspertów IT. Porusza zagadnienia dotyczące praktycznych aspektów funkcjonowania informatyki w realiach biznesowej codzienności. Nie mówi o informatyce w ogóle – pokazuje jej użyteczność na przykładzie konkretnych wdrożeń, zastosowań i sytuacji.Informacja Zarządcza
Dwumiesięcznik pełny funkcjonalnej wiedzy, dzięki której Czytelnik szybko nauczy się budować własne narzędzia raportowania i budżetowania oraz pobierać, tworzyć i zarządzać bazami danych SQL. Co dwa miesiące prezentujemy użyteczną wiedzę z zakresu informacji zarządczej. Nasi autorzy to praktycy branży – profesjonaliści, którzy chętnie dzielą się przykładami rozwiązań stosowanymi w ich własnych przedsiębiorstwach. Skupiamy się na praktyce – pokazujemy, jak profesjonalnie i czytelnie budować zaawansowane wizualizacje informacji zarządczej w przedsiębiorstwie. Informacja Zarządcza jest doskonałym źródłem wiedzy dla controllerów, pracowników działów analiz i raportowania czy osób zajmujących się planowaniem sprzedaży i kosztów w firmie.Nasz magazyn to „elementarz” dla: controllerów finansowych pracowników działów analiz i raportowania pracowników działu controllingu i księgowości osób zajmujących się planowaniem sprzedaży i kosztów w firmie osób poszukujących rozwiązań w formie dostępnych na rynku platform BI i Big Data.Obserwatorium.biz
Obserwatorium.biz jest niezależną polską firmą doradczą, specjalizującą się w tworzeniu i wdrażaniu strategii cyfrowych w przedsiębiorstwach, głównie z sektora finansowego oraz administracji publicznej. Wspiera klientów w poszczególnych fazach rozwoju strategicznego — diagnozy sytuacji wewnętrznej, otoczenia rynkowego, pomaga formułować nowe cele i produkty, uwzględniając trendy społeczne i biznesowe wynikające przede wszystkim ze zmian technologicznych, wspiera procesy wdrożeniowe i realizacyjne, w tym dla dostawców IT. Realizuje szereg działań edukacyjnych jak szkolenia i konferencje, aby szerzyć na rynku wiedzę o transformacji cyfrowej, jej konsekwencjach i warunkach optymalnej implementacji w danym przedsiębiorstwie.Robonomika.pl
Serwis Robonomika.pl jest niekomercyjną inicjatywą, która ma ambicję stać się źródłem informacji i platformą wymiany doświadczeń o ekonomicznych i organizacyjnych konsekwencjach coraz szerszego upowszechniania się zaawansowanych metod automatyzacji i robotyzacji biznesu (w szczególności w sektorze usług)Sztucznainteligencja.org.pl
Sztucznainteligencja.org.pl to pierwszy polski niekomercyjny serwis internetowy poświęcony w całości algorytmom, uczeniu maszynowemu i głębokiemu, automatyzacji, robotyce oraz big data. Serwis oferuje m.in. aktualności związane z różnorakim zastosowaniem sztucznej inteligencji, wywiady z krajowymi i zagranicznymi ekspertami ze świata nauki, biznesu i administracji, materiały na temat badań naukowych w obszarze SI prowadzonych w Polsce i za granicą oraz strategie rozwoju tej technologii. W serwisie znajdzie się też mapa głównych ośrodków SI w Polsce w sektorze naukowym i biznesowym oraz materiały edukacyjne. Portal Sztuczna Inteligencja jest tworzony w OPI PIB, działającym pod auspicjami Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.Warsztaty 2019
Czas trwania
Termin: 6 czerwca w godz. 9:00 – 17.00
Opis
Ilość danych, jakimi dysponują organizacje jest ogromna i lawinowo rośnie. Źródła są rozmaite – zarówno wewnętrzne, które cieszą się największym zaufaniem, pochodzące z urządzeń internetu rzeczy, dane regulatorów, informacje pozyskane od klientów, partnerów, ale też dane powszechnie dostępne. A co z ich jakością? Centrum Badań nad Aplikacjami Biznesowymi uznało właśnie jakość danych za dominujący trend w 2019. Bo same dane pozyskane z różnych źródeł na nic się zdadzą, jeśli nie będą odpowiednio uporządkowane, opisane i skatalogowane – dopóki nie staną się informacjami, z których można wydobyć niezbędną dla rozwoju biznesu wiedzę.
Aby zadbać odpowiednio o jakość posiadanych danych, niezbędne jest dopilnowanie, aby wszystko, co wpływa do organizacji było odpowiednio uporządkowane – do tego służą między innymi wskaźniki i mierniki jakości danych.
Cel warsztatów
Celem warsztatów jest zdobycie praktycznej wiedzy i doświadczenia w zakresie tworzenia efektywnych mierników jakości danych. Pozwoli to na przyjrzenie się we własnej organizacji obecnie posiadanym, jak i na bieżąco spływającym danym i weryfikację wykorzystywanych mierników i wskaźników pod kątem ich prawidłowego określenia zależnie od przeznaczenia analizowanych danych.
Podczas warsztatów skoncentrujemy się na tworzeniu mierników danych dla kontrolingu finansowego jako działu mającego podobne zadania i cele właściwie niezależnie od branży. Nie będzie to jednak jedyny punkt odniesienia.
Każdy moduł będzie składał się z teoretycznego wprowadzenia oraz praktycznych zadań do wykonania.
Wymagania
Aby w pełni uczestniczyć w warsztatach konieczne jest posiadanie laptopa z zainstalowanym pakietem biurowym.
Organizator nie zapewnia sprzętu.
Ramowa agenda warsztatów
8.30 - 9.00
Rejestracja uczestników
9.00 - 9.30
Konsekwencje niedostatecznej jakości danych dla podejmowanych decyzji biznesowych. Dlaczego tak ważny jest wybór odpowiednich mierników jakości danych?
Otoczenie rynkowe wymusza na organizacjach ciągłą optymalizację procesów oraz ich przyspieszanie. Wynika to z konieczności przyspieszenia podejmowania decyzji – szybkich decyzji opartych na faktycznych zdarzeniach biznesowych oraz odpowiadających na oczekiwania klientów. Aby podejmować świadome, trafne decyzje każda organizacja musi posiadać dane o odpowiednim poziomie użyteczności. Podczas warsztatu odpowiemy na podstawowe pytania: jak posiadanie odpowiednich danych oraz informacji wpływa na decyzje, jak mierzyć ich jakość aby zbudować zaufanie do danych oraz informacji wykorzystywanych w organizacji.
Bank Gospodarstwa Krajowego
9.30 - 11.00
W jaki sposób określić mierniki i wskaźniki dla podstawowych wymiarów jakości danych wg DAMA International (kompletność, unikalność, aktualność, ważność, dokładność, spójność)?
Samo posiadanie danych stanowi jedynie „duże obciążenie” dla organizacji. Na obciążenie to składają się m.in. koszty przetwarzania i gromadzenia danych, koszty bezpieczeństwa, koszty mitygacji ryzyk operacyjnych.
Podczas warsztatu wspólnie odpowiemy na pytania:
- Dlaczego ważne jest odpowiednie monitorowanie danych oraz ich jakości oparte miernikach?
- Jak definiować zakresy danych oraz dobierać do nich wskaźniki jakości?
- Czy każdy zakres danych powinniśmy objąć nadzorem?
Bank Gospodarstwa Krajowego
11.00 - 11.20
Przerwa na kawę
11.20 - 12.50
Jak zdefiniować najważniejsze mierniki, zależnie od celu wykorzystania określonych danych?
Podczas warsztatu uczestnicy będą mogli poznać metodykę tworzenia rozwiązań klasy Business Intelligence pozwalających na sprawne i intuicyjne monitorowanie jakości danych i przebiegu procesów data governance.
Kluczowe elementy warsztatu skupiają się na wprowadzeniu do metodyki tworzenia rozwiązań BI przy użyciu Design Thinking
- jak przy łączeniu organizacji biznesowych zwiększać wartość zasobu biznesowego, jaki stanowią dane co buduje wartość danych jakie formy organizacyjne sprzyjają nadaniu danym właściwego miejsca w organizacji
- definiowanie “Person” – archetypów użytkowników
- definiowanie kluczowych parametrów jakości danych / procesów niezbędnych do właściwego podejmowania decyzji
- budowa rozwiązania raportowego przy użyciu “Dashboard Wireframe Kit”
Philip Morris International
12.50 - 13.30
Obiad
13.30 - 14.15
Fakty i mity na temat jakości danych. Jak zdefiniowane mierniki jakości danych mogą pomóc w obalaniu tych mitów?
Podczas warsztatu uczestnicy:
- wymienią praktyczne doświadczenia i zweryfikują najczęściej powielane mity na temat jakości danych,
- dowiedzą się jakich mierników użyć, aby obalić te mity i uwiarygodnić fakty na temat rzeczywistej jakości danych.
BI Insight
14.15 - 15.00
Bieżące monitorowanie jakości danych. Jak interpretować wyniki pomiaru jakości danych? Jak na bieżąco reagować na zmieniające się mierniki jakości danych?
Podczas sesji warsztatowej uczestnicy:
- zapoznają się z najbardziej obiektywnymi sposobami interpretowania wyników pomiaru jakości danych,
- poznają metody i narzędzia pozwalające na bieżąco reagować na zmieniające się wyniki pomiaru jakości danych.
BI Insight
15.00 - 15.20
Przerwa kawowa
15.20 - 16.50
Systematyczne podnoszenie jakości danych – wyzwania związane z bieżącym monitorowaniem poszczególnych mierników jakości danych – kwestie organizacyjne i narzędziowo-technologiczne
Podczas warsztatu uczestnicy:
- dowiedzą się kiedy i po co wdrażać Data Governance w organizacji oraz jak zastosować właściwe podejście, aby to wdrożenie było systemowym rozwojem, a nie wyboistą drogą,
- poznają najlepsze warianty struktur organizacyjnych, zapewniających odpowiednio wysoki poziom zarządzania i jakości danych w dużych instytucjach o bardzo złożonej strukturze,
- zrozumieją różnice pomiędzy Właścicielami Danych, Właścicielami Systemów, a Uczestnikami Procesów oraz będą mogli samodzielnie zdefiniować zakresy odpowiedzialności i uprawnień z nich wynikających,
- zwizualizują spiralę procesów ciągłej poprawy jakości danych oraz będą mieli okazję poznać skuteczne mierniki poziomu jakości danych oraz efektywności procesów zarządzania danymi.
Grupa PZU
16:50 – 17:00
Zakończenie
Czas trwania
Termin: 6 czerwca w godzinach 9.00 – 17.20
Miejsce: sala Cumulus, 9 piętro hotelu Airport Okęcie.
Opis
Celem warsztatów jest omówienie doświadczeń i dobrych praktyk z projektów budowy kompleksowego modelu Data Governance w dużych przedsiębiorstwach. Pomimo tego, że każda firma jest inna i w każdej występują specyficzne problemy oraz uwarunkowania, to można zaobserwować pewne stałe wzorce i schematy pojawiające się w kolejnych wdrożeniach.
Bazując na obserwacjach wyniesionych z wielu projektów realizowanych na polskim i europejskim rynku zastanowimy się wspólnie jak zorganizować takie przedsięwzięcie, jak podnieść prawdopodobieństwo jego sukcesu oraz jakich błędów najlepiej unikać.
Korzyści dla uczestnika
- Uporządkujesz swoją wiedzę na temat tego czym właściwie jest Data Governance
- Poznasz typowe role zaangażowane w biznesowe procesy zarządzania informacją
- Zapoznasz się ze sprawdzonym podejściem do zarządzania architekturą i jakością danych
- Na bazie rzeczywistych use cases dowiesz się jakie są sprawdzone metody działania
- Poznasz typowe błędy w tego typu projektach oraz sposoby ich unikania
- Zwiększysz szansę powodzenia swojego projektu
Uczestnicy
Warsztaty skierowane są do osób zaangażowanych w projekty wdrażania modelu Data Governance oraz w jego ciągłe działanie w przedsiębiorstwie. Szczególnie wartościowe będą dla osób pełniących rolę Chief Data Officera oraz Właściciela Danych lub Data Stewarda, bądź też przygotowujących się do objęcia takiej roli w przyszłości.
Udział w warsztacie nie wymaga żadnej specyficznej wiedzy ani doświadczenia. Udział mogą wziąć wszyscy zainteresowani tematyką ładu informacyjnego i biznesowego zarządzania informacją.
Warsztaty prowadzone będą w języku polskim.
Ramowa agenda warsztatów
8.30 - 9.00
Rejestracja uczestników
9:00-9:15
Rozpoczęcie warsztatów / wprowadzenie przez organizatora
9:15-10:30
Czym jest Data Governance i dlaczego obecnie wszyscy chcą się tym zajmować?
10:30-10:50
Przerwa kawowa
10:50-12:00
Skąd się bierze biznesowa odpowiedzialność za dane? – regulacje, procesy, mierniki
12:00-12.50
Najważniejszy i najtrudniejszy do uruchomienia komponent – struktura organizacyjna DG
12.50-13.30
Lunch
13.30-15.00
Zarządzanie architekturą i jakością danych, czyli fundamenty ładu informacyjnego
15.00 - 15.20
Przerwa kawowa
15.20-16.30
Dobre praktyki i typowe błędy popełniane w projektach wdrażania Data Governance
16.30-17.00
Pytania i dyskusja
Prowadzący
ValueTank