08.30 - 09.00
Poznajmy się - sesja networkingowa
09.00 - 09.10
Otwarcie konferencji i powitanie uczestników
9.10 – 9.35
Dane w chmurze jako ważny i powszechny element strategii danych we współczesnym przedsiębiorstwie
9.35 – 9.50 Sesja Q&A z prelegentem (wideospotkanie)
9.35 – 9.50
Cyfrowa transformacja w oparciu o dane – pytania, które warto sobie i innym postawić
Rozmowa z Mariuszem Jażdżykiem, autorem książki „Chief Data Officer”
Rozmowę prowadzi:
9.50 – 10.10
Splunk jako platforma Big Data, czyli jak uzyskać odpowiedzi na wszystkie pytania dotyczące biznesu w Twojej firmie
Dane w firmie to nie tylko informacje o klientach i dane osobowe. To całe morze danych pochodzących z systemów i urządzeń, które zawierają informacje o faktycznych działaniach osób, urządzeń i całych procesów wewnątrz organizacji. Wraz z postępującą cyfryzacją zdumiewająco szybko rośnie i liczba tych danych, jak i różnorodność ich źródeł. Czy istnieje platforma, która potrafi jednolicie gromadzić, przetwarzać i analizować te wszystkie dane, pomimo całej ich różnorodności? Spójrzmy na rozwiązanie Splunka, które sprawdza się równie dobrze w przypadku analityki biznesowej, infrastruktury informatycznej, cyberbezpieczeństwa czy wydajności aplikacji. Jeśli tylko odpowiedź na ważne pytanie biznesowe znajduje się w danych w twojej Organizacji, to my tę odpowiedź znajdziemy. To chociażby możliwość spojrzenia na sprzedaż wszystkich produktów w czasie rzeczywistym, zdolność do przewidywania awarii środowiska produkcyjnego i rozwiązania problemów, zanim ktoś się o nich dowie …. Podczas prezentacji pokażę jak tego typu podejście pomaga konkretnym polskim firmom.
10.10 – 10.25 Sesja Q&A z prelegentem (wideospotkanie)
10.10 – 10.30
Zarządzania danymi w oparciu o bazę grafową
10.30 – 10.45 Sesja Q&A z prelegentem (wideospotkanie)
10.30 - 10.40
Przerwa kawowa
10.40 – 11.00
Jak budować produkty w oparciu o dane
Zwrot z inwestycji w działania marketingowe (ROI) to trudny temat. Klasyczna ekonometria koncentruje się na krótkoterminowych efektach tych działań, zaledwie cząstce aktualnej sprzedaży. Kluczowe dla obliczenia pełnego zwrotu z inwestycji w marketing okazuje się zrozumienie, jak marka wpływa na sprzedaż oraz jak nasze działania marketingowe wpływają na kondycję marki. Do tego potrzeba wyrafinowanej integracji danych – przede wszystkim integracji danych sondażowych z coraz większą liczbą danych pochodzących ze źródeł zewnętrznych. To otwiera nowe możliwości analityczne i umożliwia rozwój narzędzi. Na przykładzie takiego narzędzia do mierzenia efektywności mediów (Total Marketing ROI) pokażę, jak buduje się produkty i usługi w oparciu o dane.
11.00 – 11.15 Sesja Q&A z prelegentami (wideospotkanie)
11.00 – 11.20
5 typowych wyzwań CDO a odpowiednia platforma danych
Jak wykorzystać nowoczesną platformę danych Snowflake, by móc skupić się na danych zamiast na technologii? W jaki sposób udostepnić odpowiednie dane oraz moc obliczeniową do pracy z danymi w każdym zakątku organizacji? ...do tego robiąc to w bezpieczny sposób oraz dając dostęp do odpowiednich danych także partnerom biznesowym organizacji? Jak sprawić, by wdrażanie kultury pracy opartej o dane nie kosztowało fortuny?
11.20 - 11.35 Sesja Q&A z prelegentami (wideospotkanie)
11.20 – 11.45
Dane jako element DNA firmy*
Co to znaczy, ze P&G zawsze był firmą „data centric”? Dlaczego w ostatnich latach zarządzanie danymi jako zasobem firmowym stało się obiektem szczególnej uwagi? Co niesie ze sobą wszechobecność danych w procesie podejmowania decyzji biznesowych?
11.45 – 12.00 Sesja Q&A z prelegentem (wideospotkanie)
11.45– 12.05
Dane nieustrukturyzowane – skarbnica wiedzy, czy kosztowne obciążenie?
Czy informacje przechowywane poza bazami danych mogą być użyteczne, sprawnie zarządzane i efektywnie wykorzystywane? Jak zarządzać rosnącymi wciąż archiwami dokumentów elektronicznych o nieustrukturyzowanej formie? W jaki sposób komunikować się ze światem informacji nieustrukturyzowanej i jakiego języka użyć, aby uzyskać jednoznaczne odpowiedzi na nurtujące pytania? Jak pogodzić ustrukturyzowane dane z systemów i aplikacji oraz nieustrukturyzowane strumienie informacji w języku naturalnym?
W trakcie prezentacji pokażemy przykładowe rozwiązanie, wykorzystujące elementy sztucznej inteligencji oraz uczenia maszynowego, które pozwoliły odkryć niezmierzone zasoby wiedzy dotychczas niewykorzystywanej. To Doris … Doris, to nie długonoga blondynka o wymiarach 90-60-90… Doris, to nie agentka tropiąca legendarnego „Kuriera z Warszawy”… Doris, to nie żona Borisa z filmu „Prawdziwe Kłamstwa”…
To skrót od Document Repository Intelligent Search - system, w którym sztuczna inteligencja, wspomagana metodami uczenia maszynowego, wspomaga przeszukiwanie różnych dokumentów, obrazów, formularzy itd.
12.05– 12.20 Sesja Q&A z prelegentem (wideospotkanie)
12.05 - 12.15
Porządkowanie chaosu czyli metadane w akcji
W trakcie budowy produktów i usług opartych o dane pojawia się kilka kluczowych kwestii. To przede wszystkim wyszukiwanie zbiorów danych, zrozumienie możliwości i ograniczeń poszczególnych zbiorów, uzyskanie dostępu do danych, wykorzystanie danych w kontrolowalny i przejrzysty sposób
12.15– 12.30 Sesja Q&A z prelegentem (wideospotkanie)
12.15 – 12.25
Przerwa techniczna
12.25 – 13.10
Pierwsza runda dyskusji roundtables
Równoległe dyskusje roundtables to element konferencji angażujący wszystkich uczestników. Ta sesja ma kilka celów. Po pierwsze, bezpośrednią wymianę opinii i doświadczeń w ramach konkretnego zagadnienia, interesującego daną grupę uczestników. Po drugie – możliwość spotkania i rozmowy z prowadzącym dane roundtable – wybraliśmy bowiem do ich prowadzenia osoby o dużej wiedzy i doświadczeniu. Sesja roundtables to bardzo szerokie spektrum tematów i bogate grono wybitnych osobowości ze świata cybersecurity w roli prowadzących – tak, aby każdy uczestnik konferencji mógł znaleźć interesującą go najbardziej dyskusję i poznać w ten sposób innych uczestników zainteresowanych tą samą tematyką.
Planujemy 2 rundy dyskusji roundtables po 40 minut. W ramach jednej sesji 6-8 tematów.
Wśród tematów m.in.:
Najlepsze praktyki dla wdrażania projektów bazujących na danych – perspektywa regionalna*
Dane w chmurze – kierunek jest jeden, ale co to oznacza dla strategii danych w Twojej organizacji
Jak szeroko definiować i wdrażać Self-service w obszarze raportowania i analityki?
Bank Gospodarstwa Krajowego
Partnerem dyskusji jest firma AZ Frame.
Edukacja i szkolenia w obszarze danych i zarządzania informacją
Meble Wójcik
Monetyzacja danych – nowy biznes czy utopia?
ValueTank
Jakie wyzwania stoją przed platformami danych?
13.10 – 13.40
Przerwa na lunch
13.40 – 14.25
Trójpak: Przywództwo dla danych, budowanie ich wartości i realizacja strategii*
Organizational management concerns fall into broad categories of implementing change that effectively improves performance, securing real returns from technology investments and processing lots of information without gaining desired insight.
Data, of course, is at the heart of all of these and other organizational complaints. A 'triple play' investment in organizational data is a necessary prerequisite and a primary enabler that permits organizations to address troubling issues with a coordinated approach. Transformation typically requires some organizational discomfort as organizations significantly overhaul their approach to recruiting, qualified organizational talent and leadership, the manner by which they seek to obtain informational value and focus work improving data in a way that better supports organizational strategy.
Unifying these efforts is your organization's collection of data assets. By approaching data differently, organizations can begin to obtain sought after data leverage. This program presents this triple play of new organizational and leadership skills, revised value propositions, and a repositioning of data support for strategy in a manner yielding impressive results.
14.25 – 14.40 Sesja Q&A z prelegentem (wideospotkanie)
14.25 – 14.50
Więcej niż 1000 słów czyli o wizualizacji danych
Jak mądrze pokazywać dane i informacje, które z nich można otrzymać? Czego unikać, czyli lista złych praktyk. Co profesjonaliści od danych o ich wizualizacji koniecznie wiedzieć powinni?
14.50– 15.05 Sesja Q&A z prelegentem (wideospotkanie)
14.50 – 15.00
Przerwa techniczna
15.00 – 15.40
Druga runda dyskusji roundtables
Jak zbudować #datagovernance, które jest atrakcyjne dla biznesów i zespołów od danych
Firmowe funkcjonowanie profesjonalistów od danych często nie jest proste – często ich inicjatywy, jak data governance nie mogą rozwijać się, tak jak powinny – na skutek niezrozumienia i nieoptymalnego zaprojektowania organizacji i komunikacji z jednostkami biznesowymi:
Prowadzenie:
Przy wsparciu:
Monika Tabor – Kierownik Projektu, Transformacja i Efektywność
Michał Smolira – Kierownik Wydziału Doradztwa w Zakresie Danych Klienckich
Michał Uściński – Wydział Rozwoju i Utrzymania Środowiska Danych
Rola CDO jako wsparcie CIO przy tworzeniu wartości z danych
Transformacja digitalowego rynku danych
Rola CDO względem CIO … a może CFO … a może względem dyrektora strategii?
Budowanie strategii danych
Bank Pekao
15.40 – 15.55
Podsumowanie i zakończenie konferencji
18.00 – 20.00
Walne Zebranie DAMA Poland
* prezentacja lub dyskusja w języku angielskim
Data Blueprint
Stowarzyszenie DAMA Poland to organizacja zrzeszająca profesjonalistów zajmujących się danymi.
Działamy w ramach organizacji DAMA International – The Global Data Management Community – międzynarodowej organizacji posiadającej swoje autoryzowane przedstawicielstwa w wielu krajach na świecie. Skupiamy osoby, które chcą działać na rzecz promowania wiedzy, wymiany doświadczeń, jak również promowania wysokich profesjonalnych standardów w obszarach związanych z wykorzystywaniem, przetwarzaniem i ochronią danych oraz informacji.
Evention to firma z 11-letnią historią, znana z tworzenia programów wymiany wiedzy i rozwoju społeczności (poprzez organizację regularnych spotkań i konferencji) dla dyrektorów, menedżerów i ekspertów odpowiedzialnych za obszar technologii, bezpieczeństwa i cyfryzacji. Firma Evention realizuje od lat uznane na rynku konferencje branżowe, cykliczne spotkania dedykowane dla managerów oraz publikacje specjalne (raporty, projekty badawcze). Robimy w Evention rzeczy wyjątkowe i niepowtarzalne – a w swoim obszarze rynku jesteśmy liderem. Potwierdzeniem tego są zdobyte wyróżnienia i nagrody: Gazeli Biznesu 2023 (przyznawany przez Puls Biznesu) oraz Diamenty Forbesa 2023. To prestiżowe rankingi pokazujące najbardziej dynamicznie rozwijające się firmy MŚP, gotowe sprostać współczesnym wyzwaniom rynku. Więcej o nas na stronie: www.evention.pl.
Stowarzyszenie DAMA Poland to organizacja zrzeszająca profesjonalistów zajmujących się danymi.
Działamy w ramach organizacji DAMA International – The Global Data Management Community – międzynarodowej organizacji posiadającej swoje autoryzowane przedstawicielstwa w wielu krajach na świecie. Skupiamy osoby, które chcą działać na rzecz promowania wiedzy, wymiany doświadczeń, jak również promowania wysokich profesjonalnych standardów w obszarach związanych z wykorzystywaniem, przetwarzaniem i ochronią danych oraz informacji.
Snowflake makes enterprise AI easy, efficient, and trusted. Thousands of companies around the globe, including hundreds of the world’s largest, use Snowflake’s Data Cloud to share data, build AI and machine learning applications, and power their business. The era of enterprise AI is here. Learn more at snowflake.com (NYSE: SNOW).
AZ Frame specjalizuje się w danych – dbamy o to, aby dane naszych Klientów nabierały lub utrzymywały wartość. Dzięki partnerstwom, profesjonalnym zespołom i nowoczesnym technologiom tworzymy i wdrażamy procesy Data Governance.
Pomagamy w nowoczesnym zarządzaniu danymi. Dane cyfrowe przyrastają w wysokim tempie, ale dzięki narzędziom, którymi dysponują nasi Partnerzy, ułatwimy ich analizę i wykorzystanie dla celów biznesowych. Nasze rozwiązania umożliwiają ekstrakcję, normalizację i standaryzację danych, w efekcie dając dostęp do zaufanych informacji przekazywanych z różnych źródeł w wielu formatach.
AZ Frame, jako Diamentowy Partner światowego lidera w zakresie narzędzi typu Data Governance i Data Management firmy Precisely (lider Gartner Magic Quadrant), wspiera klientów:
• w opracowaniu strategii zarządzania danymi w organizacji, która maksymalizuje wartość biznesową danych,
• we wdrażaniu procesów (posługując się m.in. narzędziami IT),
• w przeprowadzaniu zmian organizacyjnych w firmie pod kątem innowacyjnego zarządzania danymi,
• w zmianie postrzegania danych w całej organizacji.
Cloudera is the only true hybrid platform for data, analytics, and AI. With 100x more data under management than other cloud-only vendors, Cloudera empowers global enterprises to transform data of all types, on any public or private cloud, into valuable, trusted insights. Our open data lakehouse delivers scalable and secure data management with portable cloud-native analytics, enabling customers to bring GenAI models to their data while maintaining privacy and ensuring responsible, reliable AI deployments. The world’s largest brands in financial services, insurance, media, manufacturing, and government rely on Cloudera to be able to use their data to solve the impossible - today and in the future.
ValueTank jest firmą specjalizującą się w obszarachzarządzania informacją (Data Governance) oraz zarządzania projektami (Project Portfolio Management).
Naszą ofertę, obejmującą usługi doradcze, nowoczesne narzędzia i szkolenia, kierujemy do przedsiębiorstw komercyjnych i sektora publicznego.
W zakresie zarządzania informacją pomogliśmy już m.in. firmom takim, jak mBank, Bank Credit-Agricole Polska, Grupa AXA Polska, TVN S.A., Bank BGŻ BNP Paribas, Mercedes-Benz Polska, Urząd M. St. Warszawa, ORANGE Polska, Stallergenes Greer France, BGK Bank Gospodarstwa Krajowego.
Jesteśmy Partnerem Collibra, globalnego lidera systemów klasy Metadata Management. Oferujemy w tym zakresie również własne rozwiązanie CDO.tools.
Proponujemy Państwu uczestnictwo w warsztatach towarzyszących CDO Forum.
Liczba miejsc na warsztatach jest ograniczona – do 20 osób.
Warsztaty online
Termin:
23 – 24 września 2020 - czas trwania 2 x 4 godziny
Opis
Celem warsztatów jest omówienie doświadczeń i dobrych praktyk z projektów budowy kompleksowego modelu Data Governance w dużych przedsiębiorstwach. Pomimo tego, że każda firma jest inna i w każdej występują specyficzne problemy oraz uwarunkowania, to można zaobserwować pewne stałe wzorce i schematy pojawiające się w kolejnych wdrożeniach.
Bazując na obserwacjach wyniesionych z wielu projektów realizowanych na polskim i europejskim rynku zastanowimy się wspólnie jak zorganizować takie przedsięwzięcie, jak podnieść prawdopodobieństwo jego sukcesu oraz jakich błędów najlepiej unikać.
Prowadzący
Tomasz Mierzwa
Współwłaściciel, Członek Zarządu, ValueTank
Korzyści dla uczestnika
Uczestnicy
Warsztaty skierowane są do osób zaangażowanych w projekty wdrażania modelu Data Governance oraz w jego ciągłe działanie w przedsiębiorstwie. Szczególnie wartościowe będą dla osób pełniących rolę Chief Data Officera oraz Właściciela Danych lub Data Stewarda, bądź też przygotowujących się do objęcia takiej roli w przyszłości.
Udział w warsztacie nie wymaga żadnej specyficznej wiedzy ani doświadczenia. Udział mogą wziąć wszyscy zainteresowani tematyką ładu informacyjnego i biznesowego zarządzania informacją.
Warsztaty prowadzone będą w języku polskim.
Agenda warsztatów online - 2 dni - dzień 1 od 13.00 do 17.00, dzień 2 od 9.30 do 13.30
Dzień pierwszy
13:00 – 13:15
Rozpoczęcie warsztatów / wprowadzenie przez organizatora
13:15 – 14:30
Czym jest Data Governance i dlaczego obecnie wszyscy chcą się tym zajmować?
14:30 – 14:45
Przerwa na kawę
14:45 – 15:55
Skąd się bierze biznesowa odpowiedzialność za dane? – regulacje, procesy, mierniki
15:55 – 16:05
Przerwa na kawę
16:05 – 16:55
Najważniejszy i najtrudniejszy do uruchomienia komponent – struktura organizacyjna DG
16:55 – 17:00
Zakończenie i podsumowanie pierwszego dnia warsztatów
Dzień drugi
9:30 – 9:40
Rozpoczęcie drugiego dnia warsztatów
9:40 – 11:10
Zarządzanie architekturą i jakością danych, czyli fundamenty ładu informacyjnego
11:10 – 11:30
Przerwa na kawę
11:30 – 12:20
Dobre praktyki i typowe błędy popełniane w projektach wdrażania Data Governance
12:20 – 13:00
Pytania i dyskusja oraz zakończenie i podsumowanie warsztatów