Relacja 2022 - CDO Forum: All About Data
Edycja konferencji odbyła się pod hasłem:
Budowanie kultury danych wobec zmian w organizacji
AGENDA:
9.00 – 9.10
Evention
Członek Komisji Rewizyjnej DAMA Poland Chapter
Sesja plenarna
9.10 – 9.40
Sesja plenarna
…czyli co warto robić, a czego unikać i na czym budować autorytet… a na czym nie. Jak dobrze ustawić priorytety między dostarczaniem wartości biznesowej, a data goverance, doskonałą architekturą. Jak zorganizować zespoły Data&AI, żeby utrzymać momentum i zaangażowanie ekip biznesowych. Jak zmotywować biznes i ekipy data do efektywnej pracy nad data governance - na ile to jest możliwe? Jak określić zakres odpowiedzialności obszaru data, tak, żeby był prawdziwie biznesowym i jednocześnie efektywnym partnerem w organizacji. Kluczowe pułapki w komunikacji dot. danych, o czym mówić i gdzie, co mierzyć, co zrobić, żeby firma chciała inwestować w dane… i jak to wszystko odpowiada na postawione pytanie?
InPost
9.40 – 10.00
Sesja plenarna
Analityka jest potrzebna w wielu obszarach biznesu. Jest istotnym czynnikiem podnoszenia efektywności procesów biznesowych. Technologicznie jesteśmy w stanie już zautomatyzować proces tworzenia modeli analitycznych, ich operacjonalizacji do aplikacji biznesowych i potem zarządzania nimi. To co nadal może być wąskim gardłem całego procesu to dane. Inżynieria cech do budowy modeli analitycznych nadal jest etapem, który w procesie implementacji analityki do biznesu zajmuje najwięcej czasu, a brak danych analitycznych, na których bazują modele w obszarze operacyjnym znacznie spowalnia proces ich wdrażania i wydłuża czas oczekiwania na spodziewane korzyści.
SAS Feature Manager jest rozwiązaniem, którego zadaniem jest ułatwienie i przyspieszenie procesu inżynierii cech – a jednocześnie zapewnienie ich operacjonalizacji wraz z modelami, które będą z nich korzystać. Ważne jest tutaj uniknięcie ryzyka spowolnienia procesu wprowadzenia analityki do procesów biznesowych, a tym samym planowe osiągnięcie planowanych korzyści.
SAS Institute
10.00 – 10.20
Sesja plenarna
IDC reports that 83% of CEOs want their organizations to be more data-driven, yet only 27% of practitioners trust the data they work with. Organizations struggle with siloed data, low data quality, lack of governance around data usage, and enriching data at scale with third-party information and location insights. If you struggle with any (or all) of these challenges, join us to hear how Precisely and the Precisely Data Integrity Suite help over 12,000 global customers, including 99 of the Fortune 100, trust their data for fast, confident business decisions that grow revenue, drive down costs, and manage risk and compliance.
Precisely
10.20 – 10.30
Sesja plenarna
T-Mobile Polska
10.30 – 10.50
Sesja plenarna
Jak przekonać biznes w firmie do konieczności inwestowania w dane? I jak uzasadnić wielkość potrzebnych nakładów i plan realizacji? Strategia w kontekście danych i powiązania ze strategią biznesową firmy – czyli jak rozmawiać o danych językiem biznesu. Znaczenie jakości danych i zaufania, które do nich mamy – jak długofalowo je umacniać? Waga wyboru właściwych platform technologicznych oraz sposobu organizacji zarządzania danymi dla realizacji tych celów. Parę ciekawych faktów i obserwacji z badania „Data-powered enterprises survey”. Na koniec kilka słów o „AI for good” – czyli czemu dobrze jest użyć danych do czynienia dobra.
Capgemini
10.50 – 10.55
10.55 – 11.25
Sesje równolegle
I KULTURA DANYCH
II ZASTOSOWANIA
11.25 – 11.50
Sesja równoległa I
Inicjatywy Data Management / Data Governance, czy centra kompetencji Data & Analytics stały się standardem w dojrzałych firmach. Kluczowe wyzwanie w tym momencie, to jak sprawić, aby organizacja czerpała z nich maksymalną wartość. Jak zapewnić, aby procesy decyzyjne były prawdziwie data-driven, a traktowanie danych jako kapitału stało się częścią kultury organizacji? W moim wystąpieniu opowiem o tym, jak w TVN Warner Bros Discovery podchodzimy do tego tego wyzwania i jak zmieniamy organizację poprzez program Data Culture i jego inicjatywy składowe, takie jak m. in. Data Literacy, Data Driven Approach czy Data Monetization.
TVN Grupa Discovery
Sesja równoległa II
Jakie modele organizacji danych stosuje się w praktyce – cechy, wady i zalety różnych podejść. Jakie trendy widać w tym zakresie – mechanizmy napędowe ewolucji w nowoczesnych firmach.
Revolut
11.55 – 12.15
Sesja równoległa I
W Twojej organizacji każdego dnia wielu pracowników tworzy, analizuje lub przetwarza dane. Jednak kiedy pojawia się problem z ich jakością, to często nie wiadomo, kto powinien go rozwiązać. Zdarza się również, że brakuje niektórych danych, a raporty nie są wystarczającym narzędziem do podejmowania decyzji. To mogą być sygnały wskazujące na potrzebę podniesienia poziomu kultury danych. Podczas prezentacji opowiemy, dlaczego kultura danych wpływa na ich użyteczność i jak przekłada się na zadowolenie pracowników i klientów - a w efekcie na zysk całego przedsiębiorstwa. W szczególności:
- Kultura i użyteczność danych - jak to rozumieć
- Jak badać poziom kultury i użyteczności danych
- Jaka jest zależność między kulturą a jakością danych
- Co robić, kiedy kultura danych jest za niska
PwC Polska
PwC Polska
Sesja równoległa II
Czy metadane to zbędny luksus na potrzeby raportów i audytów regulatora? Czy metadane mogą zwiększyć produktywność osób pracujących z danymi? W jaki sposób gromadzone metadane pozwalają automatyzować procesy przetwarzania danych? Prezentacja odpowie na te i inne pytanie. Zagadnienie zostanie wsparte przykładami z obszaru maskowaniu danych, budowy zasilań, atomatycznego generowania reguł jakości danych.
Ab Initio Software
12.20 – 12.40
Sesja równoległa I
Rozwiązania Self-Service BI pozwalają na szybsze podejmowanie trafniejszych decyzji na każdym szczeblu organizacji. Jednak, by w pełni wykorzystać ich potencjał potrzeba czegoś więcej niż nowych narzędzi i systemów IT oraz kolorowych ulotek mówiących o byciu Data-Driven. Organizacja, chcąc skorzystać z możliwości jakie daje demokratyzacja danych musi zbudować odpowiednią kulturę danych, wprowadzić odpowiednie systemy i metodologię, a także pokazać pracownikom na każdym szczeblu jak z nich korzystać oraz dlaczego warto to robić. Na prelekcji Adrian pokaże wam jak to osiągnąć przeistaczając Self-Service Bi z pustego hasła i trendu w realną, płynącą z danych wartość.
BitPeak
Sesja równoległa II
Ilość danych przetwarzanych w przedsiębiorstwach rośnie w niesamowitym tempie. Nie dziwi zatem fakt, że rozwiązania Data Observability szybko stają się kluczowymi narzędziami wspierającymi zespoły odpowiedzialne za dane. Pozwalają lepiej zrozumieć stan danych w systemach oraz automatycznie identyfikować i rozwiązywać problemy, takie jak anomalie, nieprawidłowe zmiany danych lub awarie przepływów danych w czasie zbliżonym do rzeczywistego. Podczas prezentacji omówimy kluczowe cechy narzędzi Data Observability, ich rolę w procesach Data Governance oraz zmiany organizacyjne i technologiczne towarzyszące ich wdrożeniom.
TechData Polska
12.45 – 13.05
Sesja równoległa I
Dlaczego inteligentna orkiestracja jest jednym z kluczowych elementów determinujących możliwości konkurencyjne. Jakie wyzwania stoją przed CDO w kontekście zarządzania ekosystemami danych, m.in. w aspekcie AI / ML.
Sesja równoległa II
From getting ready for ESG (environmental, social and governance) reporting to establishing the principles of Data Mesh in your organization: How to enable knowledge workers to find, understand and trust data, expedite cloud data migration, streamline business reporting, build a data marketplace and enable enterprise-scale data quality.
13.05 – 13.45
Obiad
13.45 – 14.30
Sesja dyskusji roundtables
Czy wiemy, kim jest dzisiaj Data Sciencist albo Architekt Danych? Czy nazywamy tak samo zestawy kompetencji? Jak oceniać umiejętności kandydatów w branży data? Jak rozmawiać z pracownikami z generacji Z? Kogo dzisiaj brakuje najbardziej na rynku pracy w obszarze danych i ich wykorzystania?
Czy potrzebne są zmiany w świecie danych? Czy Agile i DevOps zmieniają zasady modelowania i wykorzystania danych? Co właściwie Agile zmienia w podejściu do danych? Jak wdrożyć główne założenia metodyki Agile do modelowania danych? Czym jest DataOps? Jak przystosować się do nowego podejścia? Czy uciekać przed zmianami?
Organizacja zarządzania danymi - to rzecz indywidualna dla danej organizacji czy też raczej uniwersalny zbiór zasad i dobrych praktyk? Który kierunek wybrać - czy centralizacja i budowa centrów doskonałości czy raczej rozproszenie i model federacyjny? Jak dalece można demokratyzować wykorzystanie danych i czego to wymaga?
Wdrażanie rozwiązań sztucznej inteligencji w organizacji – jakie rodzi to szanse i wyzwania dla działu danych? Jak być innowatorem? Czy umiemy wykorzystać MLOps? Jak skalować i szybko wprowadzać AI w organizacji?
Firmy wykorzystują dane na dużą skalę a to wymaga wyższego nadzoru nad danymi i szerszego dostępu do nich. Mówi się o „demokratyzacji” dostępu i użycia danych w całym przedsiębiorstwie i wdrażania narzędzi, które przekazują dane w ręce wielu, a nie tylko nielicznych specjalistów (data scientist, lider platformy danych, inżynier analityki). Tradycyjne zarządzanie danymi zostało obecnie poszerzone o budowanie i zarządzanie modelami danych z wykorzystaniem Machine Learning również przez właścicieli biznesowych.
Traktując wystąpienie "Data Culture - how to adapt and not die" jako inspirację do dyskusji, porozmawiamy i wymienimy się doświadczeniami z naszych organizacji z zakresu zarządzania zmianą kulturową w obszarze Data & Analytics. Czego próbowaliśmy? Co zadziałało, a co nie zadziałało i dlaczego? Jakie mamy 'triki', 'protipy' i 'lifehacki', którymi możemy się podzielić?
Stary i nowy dług technologiczny - komu on najbardziej ciąży i jakie ryzyka ze sobą niesie? Jakość vs. wartość danych? Jak opanować dług technologiczny i jednocześnie szeroko wdrażać najnowsze trendy zarządzania danymi, takie jak m. in. AI/ML.
Warsztat z udziałem Marcina Pytlika z Alior Banku i Pawła Borkowskiego z Integral Solutions, w trakcie którego będziemy rozmawiać o tym czym jest widok klienta 360. Uwzględnimy w tym widoku rozwiązanie klasy Master Data Management. Postaramy się również odpowiedzieć na poniższe pytania, bazując na naszych doświadczeniach z wdrożenia systemu MDM w Banku.
- Do czego przydaje się widok klienta w organizacji?
- Jak przygotować się do wdrożenia rozwiązania MDM?
- Jak zdefiniować pojęcie Twojego Klienta?
- Z jakimi trudnościami możesz spotkać się podczas wdrożenia MDM zarówno po stronie technologii, jak i biznesu?
- Co z jakością danych, czy musimy o nią zadbać jeszcze przed wdrożeniem?
- Jakie wyzwania nas czekają podczas wymiany danych pomiędzy systemami?
14.35 – 14.55
Sesja plenarna
As data environments within organisations grow bigger, more diverse and complex, companies need to focus on finding ways to make the data accessible to users across departments, business units and branches of the company. Join Christian as he highlights how companies across Poland and beyond managed to mobilize their data, uncovering new insights and creating previously unforeseen business opportunities.
Snowflake
14.55 – 15.15
Sesje równolegle
I STUDIA PRZYPADKÓW
II ORGANIZACJA I WYZWANIA
15.15 – 15.35
Sesja równoległa I
W jakim stopniu decyzję o otwarciu nowego sklepu opieramy o dane? Jaką rolę we wsparciu naszej Strategii Odpowiedzialności i celu dekarbonizacji odgrywa analityka? Jak wykorzystujemy dane, aby zwiększać atrakcyjność naszej aplikacji mobilnej? W mojej prezentacji opowiem, jak projekty analityczne wspierają kluczowe zmiany w naszej organizacji i z jakimi wyzwaniami mierzymy się w zakresie praktycznego wykorzystania danych.
Żabka Polska
Sesja równoległa II
Technologie zaawansowanej analizy danych pozwalają na badanie śladu cyfrowego i poznawanie naszych preferencji w celu przedstawiania nam ofert lepiej dostosowanych do naszych potrzeb i upodobań. Ale takie same analizy danych mogą skutkować decyzją o nieudzieleniu nam kredytu lub pominięciem w procesie rekrutacyjnym. Legislatorzy próbują chronić nas przed zagrożeniami związanymi ze zbyt szerokim wykorzystaniem technologii w kontekście dotyczących nas informacji, ale nowe regulacje są tutaj zawsze o krok za technologią.
Jak (każda) nowa technologia jest postrzegana przez regulatorów? Co to jest prywatność, na czym polegają zagrożenia dla prywatności związane z Data Analytics i AI? Rzeczywiste problemy z regulacjami: przepisy prawne i ich interpretacja, a praktyka wdrożeniowa. Perspektywa audytora: audytowanie decyzji podjętych przez AI. Krajobraz regulacji: jakie nowe rozwiązania dotyczące technologii i prywatności szykuje nam UE.
Jakub Bojanowski, wykładowca, doświadczony menedżer i doradca
15.40 – 16.00
Sesja równoległa I
Do czego jest nam potrzebna architektura danych państwa. Architektura danych – warstwa semantyczna Architektury Informacyjnej Państwa wdrażanej w Departamencie AIP KPRM. Metoda i zakres działań architektury danych AIP. Produkty - przykłady modeli i rekomendacji architektury danych AIP. Koncepcja efektywnego udostępniania danych referencyjnych z rejestrów publicznych w oparciu o formalną referencyjność rejestrów i wdrożenie krajowej platformy udostępniania danych – wizja realizacji.
Departament Architektury Informacyjnej Państwa KPRM
Sesja równoległa II
Organizacje tworzą i kolekcjonują coraz większe ilości danych, co wymaga co raz to większej ilości zasobów ludzkich, procedur i procesów wspierających poruszanie się miedzy nimi. W przypadku wielu firm, zwłaszcza tych, które obsługują masowego klienta, dynamicznie rosnącym aktywem są dane pochodzące z różnego rodzaju interakcji elektronicznych – które wraz ogromnym spektrum różnorodnych systemów tworzą złożone stosy danych martechowych. Ten obszar bardzo dobrze pokazuje potrzebę wypracowania nowego podejścia do organizowania stosów danych, z których faktycznie będzie chciał korzystać biznes.
Jak budować produkt, którego fundamentem są dane, tak aby wewnętrznie został "kupiony" i był chętnie rozwijany? By wspomagał realizację celów biznesowych, budował przewagi konkurencyjne, wspomagał działania marketingowe w obrębie każdego z elementów lejka marketingowego? By ułatwiał dobór narzędzi marketingowych oraz kanałów dotarcia, języka, styl, itd? Czy wreszcie, był narzędziem codziennej pracy marketerów na każdym etapie planowania i egzekwowania strategii i kampanii?
Dataverse-Pro
Dataverse-Pro
16.05 – 16.25
Sesja równoległa I
Wnioski z realizacji projektu PKO BP - Politechnika Poznańska w obszarze zarządzania jakością danych.
Z technicznego punktu widzenia prezentacja adresuje problematykę zarządzania jakością danych w dużej organizacji finansowej, w szczególności w zakresie czyszczenia danych i wykrywania rekordów powielonych. Omówione zostanie rozwiązanie wypracowane w ramach wspólnego projektu PKO BP - Politechnika Poznańska. Rozwiązanie to bazuje na modelach statystycznych i algorytmach uczenia maszynowego. Omawiany projekt i doświadczenia z innych projektów posłużą także do zaprezentowania ogólnych doświadczeń ze współpracy nauki z przemysłem, w szczególności w obszarze danych.
Sesja równoległa II
Prezentacja będzie trwać 40 minut.
Najlepsze praktyki sektora energetycznego w Niemczech – jak skalować Data Governance (procesy i framework-i w obszarze modeli organizacyjnych, narzędzi skalowania, modeli implementacyjnych oraz operacyjnych). Znaczenie domen danych (Data Domains).
Westnetz GmbH (E.ON)
16.30 – 16.50
Sesja równoległa I
Co robimy z danymi i w jaki sposób je analizujemy oraz profilujemy? Przedstawienie szerokich możliwości wynikających z analizy danych – zastosowanie własnych rozwiązań i ich potencjał. Dane mobilne jako element planowania i długofalowej strategii biznesowej. Znaczenie danych w sektorze publicznym - na przykładzie administracji samorządowej (Miasto Łódź).
Selectivv
Sesja równoległa II
16.50 – 17.00
Evention
Członek Komisji Rewizyjnej DAMA Poland Chapter
17.00 – 17.30
Spotkanie informacyjne DAMA Poland Chapter
17.30 – 19.00
19.00
ul. Bitwy Warszawskiej 1920r. 19
02-366 Warszawa-Ochota
WARSZTATY ONLINE – 15 września
Długość trwania każdego z warsztatów: 1,5 – 2h
9.00 – 11.00
Dzięki zaawansowanym technikom przetwarzania języka naturalnego, komputery potrafią coraz lepiej prowadzić konwersację w języku naturalnym. Modele uczenia maszynowego i odpowiednie algorytmy składające się na pełne rozwiązanie typu chatbot są w stanie imitować naturalną konwersację i wychodzić naprzeciw różnym wyzwaniom użytkownika.
Automatyzacja znajduje się w centrum udanych wdrożeń DQM. Badanie stanu jakości danych przeprowadzone w 2022 r. przez TDWI wśród ponad 1000 specjalistów IT i użytkowników biznesowych pokazuje, że organizacje, które z powodzeniem wdrożyły inicjatywę DQM, zintegrowały zautomatyzowane procesy aż w 70% przypadkach, a te, które zrobiły to z niepowodzeniem było tylko w 19%.
11.30 – 13.30
Jedna centralna hurtownia w dużej organizacji rozwijana przez wiele zespołów agile - czy to możliwe? Na warsztatach powiemy jak sprawić aby proces był równie szybki, jakościowo dobry i bezbłędny jak w dużej zautomatyzowanej fabryce.
W trakcie warsztatu przybliżymy tematykę dotyczącą wdrożenia Data Governance. Podczas dyskusji przedstawimy kilka wariantów i metod wdrożenia Data Governance oraz postaramy się odpowiedzieć na następujące pytania:
- ile pracy i czasu wymaga wdrożenie programu Data Governance,
- jak zakres takiego wdrożenia ma wpływ na czas i koszty,
- jaki zakres jest najlepszy dla danej organizacji.
14.00 – 16.00
Dynamiczny rozwój technologii uczenia maszynowego i głębokiego (potocznie zwanych „sztuczną inteligencją”) powoduje, że stajemy przed zupełnie nowymi wyzwaniami w zakresie ochrony danych oraz użytkowników.
Krótkie wprowadzenie do DMBoK – Data Management Book of Knowledge - czyli skarbnicy wiedzy w temacie szeroko pojętego zarządzania danymi, zredagowanej przez wybitnych specjalistów dziedziny stowarzyszonych w DAMA International.
W ramach spotkań CDO Forum Club rozmawialiśmy m.in. na temat:
Zapraszamy do obejrzenia nagrań ze spotkań:
Panel w gronie praktyków - Sztuka monetyzacji danych
GE Healthcare
Grupa OLX
BI Insight
AZ Frame
Co o bazach grafowych mogą nam powiedzieć szczepy winorośli?
Podane godziny są orientacyjne i mogę jeszcze ulec zmianie.
Gość specjalny CDO Forum 2022
Prelegenci CDO Forum 2022
Dorota Kazanecka-Pieńkosz
Departament Architektury Informacyjnej Państwa KPRM
Rada Programowa CDO Forum 2022
ORGANIZATOR
DAMA Poland
Stowarzyszenie DAMA Poland to organizacja zrzeszająca profesjonalistów zajmujących się danymi.
Działamy w ramach organizacji DAMA International – The Global Data Management Community – międzynarodowej organizacji posiadającej swoje autoryzowane przedstawicielstwa w wielu krajach na świecie. Skupiamy osoby, które chcą działać na rzecz promowania wiedzy, wymiany doświadczeń, jak również promowania wysokich profesjonalnych standardów w obszarach związanych z wykorzystywaniem, przetwarzaniem i ochronią danych oraz informacji.
Evention
Evention to spółka specjalizująca się w podnoszeniu wartości spotkań biznesowych. W Evention wydarzenia biznesowe traktujemy jako integralny i trudny do zastąpienia element budowania relacji i poprawy efektywności tych relacji pomiędzy firmami i tworzącymi je ludźmi.
Trzonem działalności spółki są spotkania realizowane w formule ‚custom event’, w których kluczową rolę odgrywa zaangażowanie uczestników w całym procesie przygotowania wydarzenia. Szukamy innowacyjnych form realizacji spotkań, tak by odpowiadało to obecnym aspiracjom, oczekiwaniom i potrzebom menedżerów.
WSPÓŁORGANIZATOR
DAMA Poland
Stowarzyszenie DAMA Poland to organizacja zrzeszająca profesjonalistów zajmujących się danymi.
Działamy w ramach organizacji DAMA International – The Global Data Management Community – międzynarodowej organizacji posiadającej swoje autoryzowane przedstawicielstwa w wielu krajach na świecie. Skupiamy osoby, które chcą działać na rzecz promowania wiedzy, wymiany doświadczeń, jak również promowania wysokich profesjonalnych standardów w obszarach związanych z wykorzystywaniem, przetwarzaniem i ochronią danych oraz informacji.
PARTNER GENERALNY
Snowflake
Snowflake enables every organization to mobilize their data with Snowflake’s Data Cloud. Customers use the Data Cloud to unite siloed data, discover and securely share data, power data applications, and execute diverse AI/ML and analytic workloads. Wherever data or users live, Snowflake delivers a single data experience that spans multiple clouds and geographies. Thousands of customers across many industries, including 639 of the 2023 Forbes Global 2000 (G2K) as of July 31, 2023, use Snowflake Data Cloud to power their businesses. Learn more at snowflake.com
PARTNERZY STRATEGICZNI
AZ Frame
AZ Frame specjalizuje się w danych – dbamy o to, aby dane naszych Klientów nabierały lub utrzymywały wartość. Dzięki partnerstwom, profesjonalnym zespołom i nowoczesnym technologiom tworzymy i wdrażamy procesy Data Governance.
Pomagamy w nowoczesnym zarządzaniu danymi. Dane cyfrowe przyrastają w wysokim tempie, ale dzięki narzędziom, którymi dysponują nasi Partnerzy, ułatwimy ich analizę i wykorzystanie dla celów biznesowych. Nasze rozwiązania umożliwiają ekstrakcję, normalizację i standaryzację danych, w efekcie dając dostęp do zaufanych informacji przekazywanych z różnych źródeł w wielu formatach.
AZ Frame, jako Diamentowy Partner światowego lidera w zakresie narzędzi typu Data Governance i Data Management firmy Precisely (lider Gartner Magic Quadrant), wspiera klientów:
• w opracowaniu strategii zarządzania danymi w organizacji, która maksymalizuje wartość biznesową danych,
• we wdrażaniu procesów (posługując się m.in. narzędziami IT),
• w przeprowadzaniu zmian organizacyjnych w firmie pod kątem innowacyjnego zarządzania danymi,
• w zmianie postrzegania danych w całej organizacji.
Precisely
Precisely is a new company with a remarkable heritageWe were formed when Syncsort and Pitney Bowes Software & Data combined, bringing together decades of experience and expertise in handling, processing and transforming data. Syncsort specialized in optimizing, integrating and advancing data, enabling customers to extract value from their information wherever and whenever they needed it. Pitney Bowes Software & Data brought unmatched proficiency in customer information management, location intelligence, data enrichment and customer engagement solutions. Precisely brings together the best of these businesses to create an end-to-end, mature product portfolio with a singular focus on data integrity – all so we can help our customers move forward with confidence. Today, we have 12,000 enterprise customers, including 90 of the Fortune 100, in 100 countries worldwide.
SAS
SAS is the leader in analytics and AI. Through innovative software and services, SAS empowers and inspires customers around the world to transform data into intelligence to make smart decisions and drive relevant change. With SAS, data scientists have a rich set of tools, including statistical methods, optimization, data visualizations, machine learning and deep learning. You can serve predictions and embed AI models in applications through REST APIs and programming languages such as Python, R, Java, Lua and Scala. The SAS platform runs in a variety of environments, whether you are deploying in the cloud or on premises. SAS also provides natural language processing and speech to text tools. These methods are accessible through APIs and enable users to build intelligent applications such as Chatbots. SAS platform allows to operationalize data product on any scale in real time. SAS helps customers at more than 83,000 sites in 147 countries. Incorporated in 1976, company employs nearly 14 000 employees. www.sas.comGŁÓWNY PARTNER MERYTORYCZNY
Capgemini
Capgemini to światowy lider w dziedzinie doradztwa w zakresie transformacji i zarządzania biznesem poprzez wykorzystanie mocy technologii.
Celem Grupy jest dążenie do odpowiedzialnej społecznie, zintegrowanej i zrównoważonej przyszłości, w której potencjał ludzki jest wspierany nowymi technologiami.
Capgemini jest odpowiedzialną i wielokulturową organizacją, liczącą ponad 325 000 pracowników zatrudnionych w ponad 50 krajach.
Dzięki silnemu 55-letniemu dziedzictwu i szerokiej wiedzy branżowej Grupa cieszy się zaufaniem swoich klientów, a także jest zdolna kompleksowo zaspokoić ich potrzeby biznesowe: od strategii i projektowania rozwiązań po działania operacyjne napędzane przez dynamicznie rozwijający się i innowacyjny świat technologii chmury, danych, sztucznej inteligencji, łączności, oprogramowania, inżynierii cyfrowej i platform.
PARTNERZY MERYTORYCZNI
BitPeak
We are experts and advisors, combining business and technological expertise to deliver real business value measurable with time and money. We focus on reaching the set targets but are actively looking for new areas to optimize with a broad range of innovative, multi-cloud solutions.
We choose the best technological solutions in the field of data analytics to solve real problems. From integration of versatile data sources to valuable insights backed by AI, our ambition is to empower organizations and people through data.
Our knowledge and expertise comes from successfully completing numerous enterprise-scale projects around the world. We build better data solutions with teams of multiple cultures and approaches. In every project, our team has ensured the alignment and engagement of all stakeholders with successful and satisfying results.
We strive to empower organizations and individuals on every level of the company, providing them with the proper tools and means to transition into the highest level of data. We utilize our experience to offer a complete range of services, from building technological infrastructure and implementing tools for data management to creating a culture of engaged, innovative data users.
Everything to provide you with Value from Data. Learn more at bitpeak.com.
InfiniteDATA
InfiniteDATA is the provider of the world’s leading enterprise automation and advanced orchestration platform, AutomateNOW! This next-generation solution was positioned #1 in the EMA Radar for Workload Automation in Q4 2019 and Q4 2021. InfiniteDATA is a market disruptor enabling a democratized approach to automation, and leading visionary on the journey towards hyperautomation and autonomous enterprise.Integral Solutions
Integral Solutions to oficjalny dystrybutor Informatica Corp, o statusie Platinum Partner Enterprise, który od 20 lat dostarcza nowoczesne rozwiązania zarządzania danymi. Oferujemy szereg usług dotyczących integracji danych, jakości danych, analityki danych oraz widoku klienta i produktu. Zajmujemy się usługami w chmurze, dbamy o bezpieczeństwo danych naszych klientów. Posiadamy wiedzę i doświadczenie, które pozwala nam oferować rozwiązania nowoczesne, bezpieczne i intuicyjne.
PwC Polska
W PwC naszym celem jest budowanie społecznego zaufania i odpowiadanie na kluczowe wyzwania współczesnego świata. Jesteśmy siecią firm działającą w 155 krajach. Zatrudniamy ponad 327 tysięcy osób, które dostarczają naszym klientom najwyższej jakości usługi w zakresie doradztwa biznesowego, technologicznego, podatkowo-prawnego oraz audytu. Polskie spółki PwC zatrudniają ponad 6500 osób, w tym ponad 2000 ekspertów IT. Dowiedz się więcej na www.pwc.pl.
Sprawdź, w jaki sposób współpracujemy z firmami w Polsce, budując organizacje data-driven: https://www.pwc.pl/pl/cfo-compass.html.
Dołącz do newsletterów PwC na https://pwc.to/3R8Hx3h.
Tech Data
Tech Data, firma należąca do TD SYNNEX (NYSE: SNX), jest wiodącym globalnym dystrybutorem i agregatorem rozwiązań dla ekosystemu IT. Jesteśmy innowacyjnym partnerem pomagającym ponad 150 000 klientów w ponad 100 krajach w maksymalizacji wartości inwestycji technologicznych, osiąganiu wyników biznesowych i otwieraniu możliwości rozwoju. Firma TD SYNNEX, z siedzibą w Clearwater na Florydzie i Fremont w Kalifornii, zatrudnia 22 000 pracowników, których zadaniem jest łączenie kluczowych produktów, usług i rozwiązań IT od ponad 1500 najlepszych dostawców technologii. Nasze portfolio edge-to-cloud jest zakorzenione w jednych z najbardziej rozwojowych segmentów technologicznych, takich jak chmura, cyberbezpieczeństwo, big data/analytics, IoT, mobilność i wszystko jako usługa. Więcej informacji: www.pl.techdata.com, Tech Data: Overview | LinkedIn; https://twitter.com/TechDataPLTIDK
TIDK od 13 lat dostarcza, projektuje i wdraża rozwiązania oparte o dane w największych polskich organizacjach. Portfolio oferowanych rozwiązań otwierają hurtownie danych, integracje danych z różnych systemów, systemy raportowania, monitorowania oraz wizualizacji danych. TIDK posiada doświadczenie związane z budowaniem i wdrażaniem własnych modeli opartych o wiedzę ekspercką, klasyczne metody uczenia maszynowego oraz uczenie głębokie. Firma jest także liderem w zakresie Data Science i sztucznej inteligencji w Polsce.ValueTank
ValueTank jest firmą specjalizującą się w obszarachzarządzania informacją (Data Governance) oraz zarządzania projektami (Project Portfolio Management).
Naszą ofertę, obejmującą usługi doradcze, nowoczesne narzędzia i szkolenia, kierujemy do przedsiębiorstw komercyjnych i sektora publicznego.
W zakresie zarządzania informacją pomogliśmy już m.in. firmom takim, jak mBank, Bank Credit-Agricole Polska, Grupa AXA Polska, TVN S.A., Bank BGŻ BNP Paribas, Mercedes-Benz Polska, Urząd M. St. Warszawa, ORANGE Polska, Stallergenes Greer France, BGK Bank Gospodarstwa Krajowego.
Jesteśmy Partnerem Collibra, globalnego lidera systemów klasy Metadata Management. Oferujemy w tym zakresie również własne rozwiązanie CDO.tools.
PARTNERZY WARSZTATÓW
Ataccama
Ataccama reinvents the way data is managed to create value on an enterprise scale. Unifying Data Governance, Data Quality, and Master Data Management into a single, AI-powered fabric across hybrid and Cloud environments, Ataccama gives your business and data teams the ability to innovate with unprecedented speed while maintaining trust, security, and governance of your data. Learn more at www.ataccama.com.Adastra
We are Adastra Digital. For more than 20 years, we support the biggest names in the business with cutting-edge digital solutions. The company of the future is digital. We drive your digital transformation with our business know-how, innovative solutions and technologies. Adastra is an international consulting company that creates functional solutions in various sectors, facilitating the transition to the digital era. Since its inception has focused on data processing, analysis and warehousing. Data remains at the core of the company’s activities, which have gradually expanded to include the Internet of Things (IoT), Big Data, Artificial Intelligence, and mobile app development. Adastra’s aim is to contribute to customers’ businesses through smart data solutions.
PATRONAT
Creative Brains
Creative Brains' Association was established in 2015 by group of students and graduates from Faculty of Mechatronic from Warsaw University of Technology. We were very socially active during our studies and conducted many scientific projects. After graduation, we decided to use our experience and support next students generations in realization of innovative technical projects. Our main goal is to popularize technical engineering, especially robotics. We support all kinds of scientific activities. Our main projects are WUT Solar Boat and Robomaticon (annual robotic tournament). We cooperated as far mainly with Warsaw University of Technology and the Ministry of Science and Higher Education.
Ośrodek Przetwarzania Informacji – Państwowy Instytut Badawczy
Ośrodek Przetwarzania Informacji – Państwowy Instytut Badawczy to interdyscyplinarny instytut naukowy i lider w przetwarzaniu informacji o polskiej nauce. Głównym zadaniem instytutu jest ułatwianie szybkiego dostępu do aktualnej oraz kompleksowej informacji o polskiej nauce – to tu gromadzone są, analizowane i tworzone informacje o sektorze badań i rozwoju, o polskich naukowcach, projektach naukowych i aparaturze badawczej. Raporty tworzone na podstawie tych danych mają wpływ na kształtowanie polskiej polityki naukowej. Pracownicy OPI PIB tworzą inteligentne systemy informatyczne dla sektora publicznego oraz o zastosowaniu komercyjnym, prowadzą liczne prace badawcze, analizują działalność polskiego sektora badań i rozwoju oraz szerzej – świata nauki, a także badają, w jaki sposób nowe media kształtują społeczeństwo i wpływają na biznes i jak rozwija się sztuczna inteligencja. OPI PIB jest jednostką nadzorowaną przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.PATRONI MEDIALNI
Fintek
Grupa pasjonatów fintechu oraz nowych technologi i nowoczesna redakcja, której misją jest profesjonalne przekazywanie informacji o sektorze finansów i technlogii. Publikujemy kluczowe wiadomości dotyczące bankowości, finansów i płatności. W zespole Fintek są redaktorzy, którzy pracowali w czołowych polskich serwisach finansowych.PARTNERZY MERYTORYCZNI SPOTKAŃ W RAMACH CDO FORUM CLUB
BI Insight
BI Insight działa na rynku od 15 lat. Wspieramy klientów w rozwoju i w realizacji celów biznesowych przez efektywne wykorzystanie systemów klasy Business Intelligence, rozwiązań w zakresie Data Governance, a także wykrywania i przeciwdziałania nadużyciom. Naszą misją jest dostarczanie klientom innowacyjnych rozwiązań mających pozytywny wpływ na ich biznes. Projektujemy i wdrażamy autorskie systemy do integracji danych, zarządzania ich jakością, prognozowania i raportowania, a także zarządzania bazami danych. Posiadamy szerokie doświadczenie w zarządzaniu danymi nieustrukturyzowanymi, przetwarzaniu języka naturalnego (NLP) i zarządzaniu treścią cyfrową. Jesteśmy twórcą, nagrodzonego w konkursie GOVTECH 2019 systemu DoRIS, wspomagającego proces pozyskiwania informacji z danych nieustrukturyzowanych. W naszych produktach wykorzystujemy najnowsze technologie oparte o sztuczną inteligencję (AI) oraz uczenie maszynowe. Wiedza i doświadczenie praktyczne naszych ekspertów, zdobyte w trakcie realizacji projektów, zapewniają realną wartość i szybki zwrot z inwestycji - to dla nas nadrzędny cel w relacjach z naszymi klientami.AZ Frame
AZ Frame specjalizuje się w danych – dbamy o to, aby dane naszych Klientów nabierały lub utrzymywały wartość. Dzięki partnerstwom, profesjonalnym zespołom i nowoczesnym technologiom tworzymy i wdrażamy procesy Data Governance.
Pomagamy w nowoczesnym zarządzaniu danymi. Dane cyfrowe przyrastają w wysokim tempie, ale dzięki narzędziom, którymi dysponują nasi Partnerzy, ułatwimy ich analizę i wykorzystanie dla celów biznesowych. Nasze rozwiązania umożliwiają ekstrakcję, normalizację i standaryzację danych, w efekcie dając dostęp do zaufanych informacji przekazywanych z różnych źródeł w wielu formatach.
AZ Frame, jako Diamentowy Partner światowego lidera w zakresie narzędzi typu Data Governance i Data Management firmy Precisely (lider Gartner Magic Quadrant), wspiera klientów:
• w opracowaniu strategii zarządzania danymi w organizacji, która maksymalizuje wartość biznesową danych,
• we wdrażaniu procesów (posługując się m.in. narzędziami IT),
• w przeprowadzaniu zmian organizacyjnych w firmie pod kątem innowacyjnego zarządzania danymi,
• w zmianie postrzegania danych w całej organizacji.
Precisely
Precisely is a new company with a remarkable heritageWe were formed when Syncsort and Pitney Bowes Software & Data combined, bringing together decades of experience and expertise in handling, processing and transforming data. Syncsort specialized in optimizing, integrating and advancing data, enabling customers to extract value from their information wherever and whenever they needed it. Pitney Bowes Software & Data brought unmatched proficiency in customer information management, location intelligence, data enrichment and customer engagement solutions. Precisely brings together the best of these businesses to create an end-to-end, mature product portfolio with a singular focus on data integrity – all so we can help our customers move forward with confidence. Today, we have 12,000 enterprise customers, including 90 of the Fortune 100, in 100 countries worldwide.
SAS
SAS is the leader in analytics and AI. Through innovative software and services, SAS empowers and inspires customers around the world to transform data into intelligence to make smart decisions and drive relevant change. With SAS, data scientists have a rich set of tools, including statistical methods, optimization, data visualizations, machine learning and deep learning. You can serve predictions and embed AI models in applications through REST APIs and programming languages such as Python, R, Java, Lua and Scala. The SAS platform runs in a variety of environments, whether you are deploying in the cloud or on premises. SAS also provides natural language processing and speech to text tools. These methods are accessible through APIs and enable users to build intelligent applications such as Chatbots. SAS platform allows to operationalize data product on any scale in real time. SAS helps customers at more than 83,000 sites in 147 countries. Incorporated in 1976, company employs nearly 14 000 employees. www.sas.comWARSZTATY ONLINE - 15 września
Sesja plenarna
Dzięki zaawansowanym technikom przetwarzania języka naturalnego, komputery potrafią coraz lepiej prowadzić konwersację w języku naturalnym. Modele uczenia maszynowego i odpowiednie algorytmy składające się na pełne rozwiązanie typu chatbot są w stanie imitować naturalną konwersację i wychodzić naprzeciw różnym wyzwaniom użytkownika. Czy pomimo dużej złożoności i skomplikowania takich systemów, istnieją sposoby, żeby nawet osoby bez eksperckiej wiedzy w tym zakresie były w stanie same stworzyć takie rozwiązania? W odpowiedzi pojawiają się platformy Low-Code, które nie wymagają wiedzy programistycznej, aby stworzyć satysfakcjonującą aplikację do prowadzenia konwersacji. W ramach warsztatu wykorzystamy platformę IBM Watson Assistant w tym celu.
Agenda:
- Prezentacja: Po co są nam chatboty?
- Prezentacja: Możliwości Watson Assistant oraz Watson Discovery
- Warsztat: Zainicjowanie środowiska w IBM Cloud
- Warsztat: Tworzenie asystenta w ramach Watson Assistant
- Warsztat: Tworzenie przeszukiwania dokumentów Watson Discovery
- Warsztat: Kojarzenie dwóch usług ze sobą i dodatkowe funkcjonalności
- Prezentacja: Podsumowanie
Co zyskasz dzięki udziałowi:
Uczestnik warsztatu dowie się, dlaczego chatboty są nam potrzebne i będziemy mieć z takimi systemami coraz częściej do czynienia. Będzie mieć okazje poznać jedno z najlepszych narzędzi na rynku do tworzenia chatbotów i dowiedzieć się o jego flagowych funkcjonalnościach. Uczestnik warsztatu stworzy swojego własnego chatbota i zobaczyć jak prosty jest to proces.
Wymagania (by w pełni skorzystać):
Konto chmurowe IBM
Sesja plenarna
Automatyzacja znajduje się w centrum udanych wdrożeń DQM. Badanie stanu jakości danych przeprowadzone w 2022 r. przez TDWI wśród ponad 1000 specjalistów IT i użytkowników biznesowych pokazuje, że organizacje, które z powodzeniem wdrożyły inicjatywę DQM, zintegrowały zautomatyzowane procesy aż w 70% przypadkach, a te, które zrobiły to z niepowodzeniem było tylko w 19%. Utrzymywanie danych o wysokiej jakości wymaga egzekwowania solidnych zasad i procedur DQM. Co zatem należy zrobić, aby uzyskać lepszą jakość utrzymywania danych w całej firmie? W jaki sposób organizacje mogą zautomatyzować zarządzanie jakością danych, wykorzystując metadane i sztuczną inteligencję oraz zaoszczędzić czas i zasoby?
Dołącz do naszego warsztatu, aby dowiedzieć się:
- Jakie mogą być powody, dla których ręczna jakość danych nie jest skalowalna
- Jak działa zautomatyzowana jakość danych i dlaczego warto ją stosować
- Jakie są kluczowe elementy systemu DQ opartego na metadanych
- Jakie mamy praktyczne wskazówki dotyczące przejścia z tradycyjnego, bardziej ręcznego podejścia w stronę jakości danych opartych na metadanych
Sesja będzie obejmować demonstrację na żywo działania sytemu Ataccama ONE - ujednoliconej platformy do automatycznego zarządzania metadanymi, jakości danych i MDM.
Sesja plenarna
Jedna centralna hurtownia w dużej organizacji rozwijana przez wiele zespołów agile - czy to możliwe? Na warsztatach powiemy jak sprawić aby proces był równie szybki, jakościowo dobry i bezbłędny jak w dużej zautomatyzowanej fabryce.
Korzyści takiego podejścia są oczywiste: możliwość szybkiego równoległego rozwoju, dopasowanie hurtowni do wymagań zespołu/devops/biznesu który go rozwija przy jednoczesnym ograniczeniu redundancji danych w firmie i wszystkich innych benefitach, które daje centralna hurtownia.
Zastanowimy się wspólnie jak efektywnie rozwijać hurtownię w dużej instytucji w której mamy dziesiątki/setki wytwórców danych, wiele obszarów biznesowych i odbiorców ze zróżnicowanymi wymaganiami dot. informacji. Powiemy też jak efektywnie zarządzać rozwojem hurtowni w wielu teamach scrumowych, jak utrzymywać standaryzację, pogodzić sprzeczne interesy odbiorców, minimalizować ilość błędów technicznych, dbać o DQ, ładować dane które są krytyczne na czas i omówimy wiele innych zagadnień.
Agenda:
- Teamy scrumowe – jak je synchronizować i dbać o spójny standard (kodu, dokumentacji, modelu itd)
- Modelowanie i model hurtowni – czy wybór modelu hurtowni ma znaczenie w skalowalnym scrum?
- Proces wytwórczy – przepis na działanie „fabryki”
- Zarządzanie wersjami kodów i słowników, migracje na środowisko produkcyjne bez wpływu na procesy krytyczne (hurtowaniane CI/CD).
- Spójność i czytelność modelu zintegrowanego hurtowni, jak nie dopuścić do powielania tych samych informacji w wielu miejscach, jak panować nad modelem
- Utrzymanie – jak zorganizować utrzymanie hurtowni, też rozproszone czy może jednak scentralizowane ?
- Zespół DQ – czy kompetencje też rozdzielamy czy może jednak centralizujemy ?
- SLA na dane krytyczne – czy w takim podejściu możemy zorganizować procesy ETL/ELT tak aby wybrane dane były dostępne na określoną godzinę ? Jak skutecznie przygotować się do tego ?
- Inne – agenda nie jest sztywna, jeśli w czasie warsztatów pojawią się inne ważne kwestie do zaadresowania to je omówimy
Co zyskasz dzięki udziałowi:
Złożony/obszerny materiał najlepszych praktyk, we wdrażaniu Nexus Scrum (lub innych form skalowanego agile) przy rozwoju centralnej hurtowni. Wiedzę na temat ryzyka które przy takim podejściu się objawiają i spróbujemy zebrać najlepsze sposoby na ich zmitygowanie.
Wymagania (by w pełni skorzystać):
Doświadczeni praktycy w rozwoju hurtowni i znajomością podstawy scrum [warto zapoznać się np. z Nexus Guide]
Sesja plenarna
W trakcie warsztatu przybliżymy tematykę dotyczącą wdrożenia Data Governance. Podczas dyskusji przedstawimy kilka wariantów i metod wdrożenia Data Governance oraz postaramy się odpowiedzieć na następujące pytania:
- ile pracy i czasu wymaga wdrożenie programu Data Governance,
- jak zakres takiego wdrożenia ma wpływ na czas i koszty,
- jaki zakres jest najlepszy dla danej organizacji.
Sesja plenarna
Dynamiczny rozwój technologii uczenia maszynowego i głębokiego (potocznie zwanych „sztuczną inteligencją”) powoduje, że stajemy przed zupełnie nowymi wyzwaniami w zakresie ochrony danych oraz użytkowników. Bezpieczne, efektywne i sprawiedliwe wykorzystywanie danych osobowych wymaga wprowadzenia w organizacji jasnych zasad dotyczących m.in. odpowiedzialności, raportowania czy monitorowania incydentów związanych z wykorzystywanymi systemami, a także podstaw etyki w kontekście nowych technologii. To wiedza, którą powinien obecnie posiadać każdy, kto profesjonalnie zajmuje się tematem danych.
Agenda:
- Wstęp do uczenia maszynowego i głębokiego
- Organizacja typu data-driven
- Czym jest AI & Data Governance
- Ryzyka „AI”
- Zasady zarządzania w organizacji opartej o dane
- Etyka nowych technologii
- Projekt rozporządzenia (UE) w sprawie sztucznej inteligencji a systemy sztucznej inteligencji wysokiego ryzyka
Co zyskasz dzięki udziałowi:
- zrozumiesz zasady AI & Data Governance
- nauczysz się identyfikowania luk w organizacji
- poznasz wartości danych oraz ryzyka z nimi związane
Wymagania (by w pełni skorzystać):
brak specjalnych wymagań – szkolenie jest kierowane zarówno dla osób posiadających doświadczenie, jak i bez doświadczenia w obszarze zarządzania systemami sztucznej inteligencji
Sesja plenarna
Krótkie wprowadzenie do DMBoK – Data Management Book of Knowledge - czyli skarbnicy wiedzy w temacie szeroko pojętego zarządzania danymi, zredagowanej przez wybitnych specjalistów dziedziny stowarzyszonych w DAMA International.
Agenda:
- Wprowadzenie do DMBoK
- DAMA Wheel
- Jakość danych by DMBoK
- Architektura danych by DMBoK
- Master Data Management by DMBoK
- Podsumowanie
Co zyskasz dzięki udziałowi:
Uczestnik zapozna się z podejściem DAMA International do zarządzania danych – a w szczególności z metodyką przyjętą w DMBoK (Data Management Book of Knowledge), zarówno co do sposobu zarządzania całością obszaru danych, czyli DAMA Wheel, jak i poszczególnych obszarów poprzez zaprezentowanie kilku rozdziałów DMBoK (jakość danych, architektura i Master Data Management).
Wymagania (by w pełni skorzystać):
Aby w pełni skorzystać z wiedzy zdobytej w trakcie warsztatów warto dla usystematyzowania pozyskać DMBoK i wykorzystywać opisane tu najlepsze wzorce w swojej codziennej pracy.